Avatar billede fotobob Nybegynder
14. maj 2008 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken MAC?

Hej!
Nu hvor jeg skal til at anskaffe mig en ny computer, vil jeg til at kigge på en MAC. Den skal bruges 'allround' dvs.  til desktop, men også billedbehandling med Photoshop. Endvidede kommer lidt gaming også på tale.

Som fremtidsperspektiv vil jeg på et tidspunkt til at rodde med videoredigering (finalcut).

Skærmen skal være min. 23".

lad mig venligst høres jeres mening om dette.

På forhånd tak.
Avatar billede Spotgun Seniormester
14. maj 2008 - 17:17 #1
En af de nye 24" iMacs må være et oplagt valg.

Hvis økonomien er underordnet, så vælg en Mac Pro og en 24" Apple Cinema Display (30" hvis det skal være rigtigt fedt :)
Avatar billede egonspock Seniormester
14. maj 2008 - 22:18 #2
enig, en 24" iMac er fed, og så kan man sætte en ekstra skærm til, hvis man skal have mere skrivebordsplads, som i videoredigering. Men husk at fyld den med RAM, så snart du har fået den hjem. En Mac Pro er selvfølgelig også fed, men det er prisen vist også ;-)
Avatar billede egonspock Seniormester
15. maj 2008 - 00:12 #3
Jeg faldt lige over denne interessante artikel om samme emne:
http://www.macworld.com/article/133150/2008/05/macbuying.html
Avatar billede fotobob Nybegynder
20. maj 2008 - 09:10 #4
Jeg har anskaffet mig en imac 24" 2,8 ghz
Virkelig lækker!