Avatar billede susannef Nybegynder
20. juni 2001 - 10:49 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Få NT-server til at genstarte automatisk?

Vores server \"går ned\" hver nat, således at den skal genstartes om morgenen.

Kender I en metode, så vi kunne sætte den til at genstarte hver morgen kl. 6.00?.

Et af problemerne hermed kunne være, at vi skal taste en kode ind hver morgen, når den skal starte.
Vi kører NT 4.0. Jeg håber I har mulighed for at
hjælpe mig.
Avatar billede prodic Mester
20. juni 2001 - 11:00 #1
Sad og kiggede lidt på nettet, og fandt dette :
www.robvanderwoude.com/amb_rebootnt.html

Hvis man kombinerer det med ens Schedueler så den kører på et bestemt tidspunkt, så burde det kunne lade sig gøre.

Det er ikke en løsning jeg er sikker på, bare et forslag.
Avatar billede susannef Nybegynder
20. juni 2001 - 11:17 #3
Men den er jo slukket (gået ned) på det tidspunkt hvor den skal genstarte - og de programmer, er de ikke windows-baserede?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
20. juni 2001 - 11:19 #4
Det lyder lidt mere som en reinstallation.
Låser serveren (Windows NT server) eller rebooter den?

Geninstaller eller køb en ordenlig server. Hvis det ikke hjælper med en geninstallation, kunne det tyde på at serveren er af dårlig kvalitet
Avatar billede susannef Nybegynder
20. juni 2001 - 11:26 #5
Geninstallation eller nykøb er ikke en mulighed.
Den låser ikke.
Avatar billede zeusmedia Nybegynder
21. juni 2001 - 04:26 #6
Du skriver at maskinen er \"slukket (gået ned)\" og senere at den ikke \"fryser\". Snakker vi om en \"Blå skærm\"/Memory Dump eller hvad? I så fald er der en indstilling, hvor du kan bede NT om at genstarte maskinen og sende en \"Administrative alert\". Nu er det længe siden jeg har haft en NT4-server mellem hænderne, men i Win2000 findes denne indstilling i:

Control Panel -> System -> Advanced -> Startup and Recovery
(samme sted hvor man indstiller hvor lang tid bootlisten skal blive stående på skærmen!)

Hvis alle programmer og extensions er installeret som services er det ikke nødvendigt at logge ind på serveren for at benytte dem fra klientmaskinerne.

I BIOS er der iøvrigt en setting, der kan starte maskinen op igen i tilfælde af strømsvigt. Lige så snart strømmen vender tilbage, starter maskinen - men du/I har vel en UPS tilsluttet?

Er jeg helt galt på den her? Så må du lige forklare lidt bedre hvad problemet er og hvad der sker (hvordan går maskinen ned uden at fryse og samtidig ikke tillader at afvikle programmer og scripts?).

//zeusmedia
Avatar billede susannef Nybegynder
26. juni 2001 - 11:05 #7
Undskyld ventetiden, men jeg skulle blev nød til at vente til jeg kunne komme til serveren uden der var andre der benyttede den.

Jeg havde fået det indtryk at den gik helt ned - det gør den ikke. Der er bare et program som lukker.

Jeg har prøvet Nanoqs links, og det med at få den til at logge på automatisk virker fint.
Programmet TimeReboot siger dog at det er en for gammel servicepack der er installeret (og kan man bare installere en ny servicepack og være 100% sikker på at det ikke ødelægger noget?).
Og det 2. program virker én dag, men dag nummer 2 virker det ikke.
Jeg vil prøve program numer 3 i aften, men hvis I kender andre programmer end dem I først har oplyst må I gerne ligge et link til dem også.