Avatar billede jackson Nybegynder
13. maj 2008 - 23:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Unzip i vista

Unzip funktionen i vista virker pludselig ikke? Vil unzippe en ca. 13 mb fil, og vista skriver at stifinder ikke svarer?

Prøve så igen efter genstart af pc, og de 13mb fil tager nu over 2 timer at unzippe, hvorved samme besked kommer igen.

Prøve så at downloade Winzip, som heller ikke vil unzippe - skriver at der opstået en fejl, "genstart wizip"

Har andre været udefor at i pludselig ikke kan udpakke filer i vista?

Kører Vista Home Premium.
Avatar billede venturer Nybegynder
14. maj 2008 - 00:37 #1
Når WinZip heller ikke vil gøre det, så tyder på at filen er korrupt. Prøv evt. også med Winrar. Winrar kan ofte pakke korrupte filer ud når andre programmer fejler.
Avatar billede coderdk Praktikant
14. maj 2008 - 09:51 #2
Eller den gratis 7zip: http://www.7-zip.org/download.html
Men som venturer skriver, lyder det som om at zip-filen er korrupt...
Avatar billede jackson Nybegynder
14. maj 2008 - 20:19 #3
Hmm. det drejer sig om at jeg vil udpakke joomla zip-filen. Den danske. Prøvede så at hente filen fra joomlas egen side, men det samme sker. Kunne da ikke forestille mig at joomlas filer er korrupte?
Hvad gør iøvrigt en zip-filkorrupt?
Avatar billede jackson Nybegynder
14. maj 2008 - 23:19 #4
Nå, fandt en midlertidig løsning. Man skal, hvis man har problemer med langsom unzip, blot højreklikke på zip filen og derefter klikke på egenskaber for filen, herefter skal man klikke på "fjern blokering". Så kan man unzippe og det går som det skal. Dette skal jo så gøres med hver zip fil.

Det er åbenbart en sikkerheds/admin anordning i vista - hvorfor det pludselig sker ved jeg ikke. Der skulle gerne komme en hotfix har jeg læst mig til :-)