Avatar billede tos Praktikant
13. maj 2008 - 21:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lokalnet på tværs af lokationer (iMac)

jeg vil gerne dele dokumenter med en anden iMac bruger (begge leopard). iMac's står på 2 fysiske lokationer (Herning og Køge). Kan man det og hvordan?

/Torben
Avatar billede fbhzone Nybegynder
01. juli 2008 - 18:40 #1
os x understøtter out of the box FTP, så det ville jo være en ret nem måde at gøre det på.

Sytemindstillinger > Deling > Arkivdeling  - tryk herfter på "indstillinger" nederst til højre, hvor du kan hakke af i FTP.

Jeg er ikke klar over om normalt AFP virker til remote lokationer, men
Avatar billede fbhzone Nybegynder
01. juli 2008 - 18:42 #2
ftp gør ihvertfald.

Vær dog obs på at FTP forbindelser ikke er krypterede så lad være med at send bankpapirer osv. over sådan en forbindelse.

Ellers skal man ud i noget med noget SSH forbindelse, som jo også er en mulighed. Så kan du bruge MacFuse og MacFusion, som lader dig mappe SCP mapper til et drev.

se mere her: http://code.google.com/p/macfuse/

og her: http://www.sccs.swarthmore.edu/users/08/mgorbach/MacFusionWeb/