Avatar billede jdybro Nybegynder
13. maj 2008 - 19:18 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Afinstallere/fjerne Adobe 8 fra pc

Hej eksperter

Probs med update af Adobe har nu taget den drejning, at jeg simpelthen ikke kan slippe af Adobe - altså slette acroiehelper.dll fra <C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX>(for at starte forfra med den) og det er ved at drive mig til vanvid.... forsøgte helt fra start med tilføj/fjern programmer, herefter forsøgte jeg med denne: http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb400769&sliceId=1
og nu til sidst pillede jeg hd'en ud og satte den i en ny-installeret pc (uden Adobe) som slave for så måtte jeg da kunne slette acroiehelper.dll på slavedisken - men ak - den siger den (stadig) er i brug og dermed er adgang nægtet. Forslag?
13. maj 2008 - 19:49 #1
Avenger ka' fjerne hvad som helst...

-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe
-- Der dukker et vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem ~~~ skrift ind:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Files to delete:

Folders to delete:
C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

--- Klik på EXECUTE - og la' PC'en selv genstarte.

-- Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

Registreringsdatabase oprydning ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede jdybro Nybegynder
13. maj 2008 - 20:50 #2
Her:
Logfile of The Avenger Version 2.0, (c) by Swandog46
http://swandog46.geekstogo.com

Platform:  Windows XP

*******************

Script file opened successfully.
Script file read successfully.

Backups directory opened successfully at C:\Avenger

*******************

Beginning to process script file:

Rootkit scan active.
No rootkits found!

Folder "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat" deleted successfully.

Completed script processing.

*******************

Finished!  Terminate.

Jeg kører cc
13. maj 2008 - 21:04 #3
... så er mappen C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat tihvertifald slettet...

Og med CCleaner bliver (næsten) de sidste rester slettet fra RegBasen...
Avatar billede jdybro Nybegynder
13. maj 2008 - 21:22 #4
....ak og ve...., "8.1.1 - dansk" er stadig på menuén under "tilføj/fjern programmer" og jeg lige prøvet at fjerne og får beskeden: "Denne programpakke kunne ikke åbnes. Kontroller, om programpakken findes, og om du kan få adgang til den, eller konktakt programproducentenfor at kontrollere, om dette er en gyldig Windows Installer-programpakke"- kan heller ikke installere på ny - det der undre mig mest er, at cc fjernede alt der havde noget med adobe/acrobat m.m. at gøre og alligevel.... ):  -  så let slipper vi åbenbart ikke for Adobes pakker....
Avatar billede jdybro Nybegynder
13. maj 2008 - 21:24 #5
...og da det er en MSI installationsfil kan den ikke slettes med cc!
Avatar billede jdybro Nybegynder
13. maj 2008 - 21:28 #6
..er også væk under HKEY_Current_USER_\Software\
13. maj 2008 - 21:30 #7
MS Windows Installer CleanUp Utility ->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290301
Avatar billede jdybro Nybegynder
13. maj 2008 - 21:30 #8
Skal \Adobe og \Acrobat også fjernes under HKEY_Lokal\Machine_\Software\ ?
Avatar billede jdybro Nybegynder
13. maj 2008 - 21:31 #9
Tjekker lige 21:30:03
Avatar billede jdybro Nybegynder
13. maj 2008 - 21:50 #10
Den har jeg ikke mod på lige nu - lader det hele stå nogle dage - foreløbig tak karise_larry
14. maj 2008 - 06:48 #11
... er gennemført flere gange af mig + diverse brugere her på E.
Avatar billede jdybro Nybegynder
14. maj 2008 - 12:54 #12
karise_larry> Så skal jeg forstå det korrekt:
- skal den gamle installer 3.1 fjernes først? (da får man vel besked om at tidligere installerede programmer ikke virker mere - og hvad så?)
..eller...?
14. maj 2008 - 22:35 #13
... hvis der står noget med Adobe / Acrobat så slet/fjern den... via omtalte program
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 22:39 #14
http://www.softpedia.com/get/Security/Secure-cleaning/Windows-Installer-CleanUp-Utility.shtml

På 2 forskellige maskiner har jeg uden problemer fjernet adobe med windows install cleaner. Fjern i stifinder også
14. maj 2008 - 23:03 #15
... Tja - den ligner meget tilsvarende fra M$ ...
Avatar billede jdybro Nybegynder
21. maj 2008 - 20:26 #16
Hej samsonjens og karise_larry - linket som samsonjens postede prøvede jeg - og det virkede - Jeg har så ikke prøvet dit karise_larry, er dog sikker op det også virker - vil i dele point så smid begge et svar og hjertelig tak for hjælpen
21. maj 2008 - 20:32 #17
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2008 - 20:33 #18
:-)
Avatar billede jdybro Nybegynder
21. maj 2008 - 20:42 #19
betyder ":-)" at du er ligeglad med point samsonjens?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2008 - 21:07 #20
:-)  fejl fra mig