Avatar billede fanth Nybegynder
13. maj 2008 - 14:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kalde macro fra userform

jeg har lavet en funktion der er placeret i ThisWorkbook:
public sub thisMacro()
    '    Do something
end sub

Jeg har så lavet en form som jeg skal have til at kalde denne makro når der bliver trykket på en knap. Koden til denne er placeret i min userform.

Private Sub CommandButton1_Click()
    runFile = "filNavn.xlsm!findDataTeam"
    Application.Run runFile
End Sub

Dette er den måde jeg normalt har kaldt funktioner når jeg f.eks. har kaldt fra en knap. Nu får jeg bare følgende fejl:
"Run-time error '1004':

Cannot run the macro 'filNavn.xlsm!findDataTeam'. This macro may not be avaible in this workbook or all macros may be disable."

Det skal siges at macros ikke er disable. :)

Nogen der kan hjælpe hvordan jeg får kørt makroen fra min form??

Takker
/F
Avatar billede jkrons Professor
13. maj 2008 - 14:26 #1
Prøv at flytte makroen enten til at almindeligt modul i stedet for ThisWorkbook, eller læg koden fra makroen direkte på knappes VedKlik hændelse.
Avatar billede fanth Nybegynder
13. maj 2008 - 14:29 #2
flyttede den til et modul hvilket hjalp med det samme.

smid et svar så smider jeg point.

Takker for hjælpen.
/F
Avatar billede jkrons Professor
13. maj 2008 - 14:37 #3
Her er et svar :-)