Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
13. maj 2008 - 09:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

en "drop-down" menu funktion i flere en en celle?

Hej Med jer!

Kan i hjælpe?
Jeg skal have fundet den funktion, hvor man kan vælge et hvis antal celler og så have nogle forudindtastet valgmuligheder tilknyttet til hver enkelt celle... Sådan at man slipper for selv at skulle skrive, men blot kan vælge sin svarmulighed med musen.

Kan det lade sig gøre, og hvordan?

mvh.
Heidi
Avatar billede be_nice Juniormester
13. maj 2008 - 09:19 #1
Du får lige et oplæg til en løsning her - det kræver måske lidt tilretning før det passer sammen med dit regneark!
Forudsætninger for at min løsning virker:
- Alle dine valgmuligheder i 1 ark "Svar" (eller hvad du vil kalde det)
- Markér hele kolonnen hvor dine "valgmuligheder" er listet og i boksen navn skriver du Svar
- I et nyt ark markerer du felt B2-B20 (udvid hvis du vil have en længere liste)
- Klik på "Data" og vælg "Datavalidering" og under "Indstillinger" vælger du "Liste" i boksen "Tillad" og i feltet "Kilde" skriver du =Svar"
- I C2 skriver du =HVIS(B2="";"";SLÅ.OP(B2;Svar;Svar!B:B)) - denne formel kopierer du til og med C20 (udvid hvis du vil have en længere liste)
Nu kan du i B2-B20 vælge mellem dine "svar" og så kommer dit valg automatisk frem i C kolonnen.
Jeg håber at du kan bruge dette - sig til hvis du har brug for mere udførlig anvisning, eller hvis vi skal have noget rettet til.
/Be_Nice
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
14. maj 2008 - 08:32 #2
Hej Be_nice!

Tror jeg har fattet det meste her, men hvor skal jeg skrive "Svar"?
Jf. : Markér hele kolonnen hvor dine "valgmuligheder" er listet og i boksen navn skriver du Svar

Hvor i boksen, hvilken boks?

mvh.
Heidi
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
14. maj 2008 - 08:50 #3
Jeg fik det til at virke med at kalde den første kollonne for Svar.
Men jeg har to kolloner mere med valgmuligheder- Hvad kan/skal jeg kalde dem?

:o)
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
14. maj 2008 - 08:54 #4
Nå... det var ikke så svært :o)

Tusind tak for hjælpen!

Mvh.
Heidi
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
14. maj 2008 - 08:57 #5
Jeg kan ikke give dig dine point...... hvad gør jeg galt...
Pinligt altså-
Det var også dig der hjalp mig sidst, der kunne jeg vidst heller ikke finde ud af det!
Avatar billede be_nice Juniormester
14. maj 2008 - 09:06 #6
Godt at du fik det til at virke :o)
Husk at du kan først give point når der er lagt et svar - så det kommer her.
/Be_Nice
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
14. maj 2008 - 10:27 #7
Nåh... så var det derfor! :o)
Tak igen
Avatar billede be_nice Juniormester
14. maj 2008 - 20:39 #8
Husk du skal markere mit navn for at kunne tildele point for mit svar :o)
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
27. september 2008 - 12:11 #9
Husk at lukke dit spørgsmål.
/Be_Nice
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
29. september 2008 - 13:33 #10
Prøver jeg lige at gøre....
Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
29. september 2008 - 13:33 #11
Sådan :o)