Avatar billede harboe Nybegynder
12. maj 2008 - 19:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjææælp min kubuntu er gået kold

Jeg foretog en update af kubuntu, og maskinen frøs. Jeg genstartede og fik denne besked: Error 15 file not found

Hvordan får jeg rettet fejlen op ?

Det skal siges at jeg på ingen måde er ekspert i kubuntu, så jeg er på herrens mark lige nu. Jeg pakket min åldsag af en bærbar frem for at kunne få hjælp til at løse mit problem.

Hjææælp.
Avatar billede harboe Nybegynder
12. maj 2008 - 19:25 #1
Lige nu er jeg startet op i fejlsikret tilstand. Jeg er logget ind og står i root
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2008 - 20:45 #2
Det lyder mærkeligt, "error 15" plejer at være grub relateret
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. maj 2008 - 06:52 #4
Det er ikke tilladt at oprette spørgsmålet 2 gange:

http://www.eksperten.dk/spm/831081

Paralleltråde er MEGET irriterende for dem, der seriøst prøver at hjælpe dig!

Luk derfor det ene ved selv at lægge et svar, som du accepterer.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
13. maj 2008 - 22:17 #5
>>harboe: har du været ved at opdatere din distribution til 8.04? :)

når du starter op i fejlsikret tilstand gå til boot mappen: cd /boot
lav en: ls -l og post resultatet og kør: cat boot/grub/menu.lst | grep -v \#  og post resultatet.

/psycosoft-funware :)
Avatar billede harboe Nybegynder
08. juni 2008 - 13:14 #6