Avatar billede radiv Nybegynder
12. maj 2008 - 10:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Link reloader første gang, åbnes korrekt andre gang

Jeg forsøger at linke til http://www.bestwestern.dk/overview.asp?hotelid=39

Første gang man klikker på linket reloader den side man er på - klikker man igen åbner siden som den skal. Hvordan kan det være?
Har man tidligere i browser-sessionen haft den pågældende side åbnet fungerer også linket som det skal.

Er det noget jeg kan gøre for at man ikke skal klikke to gange fra min side?
Avatar billede w13 Novice
12. maj 2008 - 11:01 #1
Det samme sker jo, når man klikker på linket her på Eksperten. Første gang åbnes der en "kopi" af denne Eksperten-side. Så det skyldes noget programmering på ovennævnte side, som redirecter tilbage til sidste side, første gang den åbnes.
Ser ud til enten at være styret med cookies ellers med sessions.

Men det er altså ikke, fordi du har lavet en fejl - medmindre bestwestern.dk altså er din side. "Fejlen" ligger i den sides programmering.
Avatar billede radiv Nybegynder
12. maj 2008 - 11:15 #2
Nej, bestwestern er ikke min side. Det er da en underlig strategi at vælge? Man skulle mene at de var mere interesseret i at vise sin egen side end at redirecte til min egen side først.
Avatar billede w13 Novice
12. maj 2008 - 11:35 #3
Ja, det lyder jo som en fejl. Men hvis du linker til forsiden, er der ikke samme problem, vel? Så det er et eller andet de har lavet for at forhindre.. ja, hvad ved jeg. Jeg kan ikke lige gennemskue det faktisk. :) Men de regner nok med, at når man kommer ind på den side, så er den sidste side man har været på, også en af deres sider. De har nok bare ikke taget eksterne links i betragtning.
Avatar billede roenving Novice
12. maj 2008 - 12:43 #4
Det er sprogvælgeren, der spiller med, den redirecter til et eller andet sprog, som nok hentes via ip-information eller lign.

Mit gæt er, at den prøver at åbne et nyt vindue og altså redirecter det gamle tilbage til der, det kom fra, så prøv det med popupblocker slået fra (hvilket jeg aldrig selv kunne finde på !-)
Avatar billede radiv Nybegynder
12. maj 2008 - 19:33 #5
Løsningen bliver nok desværre at skrive "klik to gange for at komme til hotellets hjemmeside". Gad vide hvor mange som prøver at dobbeltklikke så?
Avatar billede w13 Novice
12. maj 2008 - 19:41 #6
Du kan også gøre sådan her, tror jeg:

<a href="http://www.bestwestern.dk/overview.asp?hotelid=39" onclick="window.open('http://www.bestwestern.dk/overview.asp?hotelid=39','_blank')">Linket</a>
Avatar billede w13 Novice
12. maj 2008 - 19:43 #7
Nu synes jeg ikke, det sker mere?
Avatar billede radiv Nybegynder
13. maj 2008 - 08:08 #8
Det løste problemet i IE7, men ikke i Firefox, Opera eller Safari (alle i Windows). Der sker det blot det at der åbnes et ekstra vindue. Andre gang man klikker på linket åbnes endnu et vindue med det ønskede resultat.
Avatar billede radiv Nybegynder
28. november 2008 - 20:37 #9
lukker, selv om svaret ikke helt løste problemet.