Avatar billede cyaegha Nybegynder
12. maj 2008 - 10:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netbank der ikke kræver Suns Java?

Jeg er ved at være godt træt af lsb.dk. De kræver nemlig Suns Java for at bruge netbanken. Mener at AL-bank.dk ikke gør, men det er vist længe siden jeg har afprøvet det.

Denne liste giver jo et fint overblik, men jeg synes der mangler en afgrænsning angående Suns Java. Hvorfor det... jo, for 64bit brugere er Suns Java ikke bare lige til at få til at fungere.
http://www.linux.dk/support/bank/?cn=dk

Jeg kører med Ubuntu 8.04 64bit, og har afprøvet 3in1 scriptet, men kan altså ikke få det til at virke. Den vil ikke sluge java'en, men browseren(32bit) virker.

Så er der nogen af jer der benytter en netbank der virker? (under 64bit)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
12. maj 2008 - 12:43 #1
Jeg bruger Jydske Bank de er kåret til en af de mest kompatible internetbank løsninger.
Jeg har ikke oplevet problemer i nogen somhelst browsere eller os'er :-)
Avatar billede cyaegha Nybegynder
12. maj 2008 - 13:11 #2
var lige inde på den. De har endda en demokørsel til netbank. Og det glider jo rent igennem. Og demoen er endda lynhurtig, ved så ikke om en reel netbank er ligeså hurtig.

Er den det?
Hvis du lige vil sammenligne hastigheden her med din egen login:
https://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/jyskenetbank/provekor/208842.asp

Rigtigt godt bud! Selv har jeg set på EIK, der benytter samme løsning som al-bank. Men deres logon-halløj synes jeg er noget gammeldags skruet sammen (benytter det i foreningsøjemed). Mener dog det virker på linux.
Avatar billede overloaded Mester
12. maj 2008 - 13:23 #3
Har selv Jyske Netbank og kan varmt anbefales.
Brugte Danske Bank før, men syntes at de er lidt for gammeldags efter min mening.
Avatar billede Rosenkjaer Novice
12. maj 2008 - 13:43 #4
Jeg har også skiftet til Jyske Netbank, kan ikke sige et ondt ord om den. Har snart haft Jyske noget tid, og har prøvet at logge på fra mange computere og flere forskellige OS'er, og har endnu ikke haft problemer.

Havde selv Nordea før, og er glad for at jeg skiftede.. Jyske Netbank giver mig lidt friere muligheder med hensyn til at logge på hvorsom helst. En af de størstefordele i mine øjne er at man ikke skal have en fil for at logge på. I stedet har man et nøglekort  i visitkortstørrelse, som man altid kan have med sig i pungen.

Bare mit synspunkt..
Avatar billede cyaegha Nybegynder
12. maj 2008 - 13:46 #5
ehm, egentlig så kan jeg faktisk godt benytte en bank der bruger Suns Java. Men min nuværende bank Lån og Spar (lsb.dk) virker bare ikke, den er alt for indsnasket i MSIE. Så selvom de skriver linux på deres hjemmeside, så er det altså bare ikke lige til.

Var inde på mybanker.dk og kan desværre se at Jyske Bank ligger allernederst i priser. Lidt ævs, og EIK bank er i top. Desuden slog det mig at jeg har noget pension hos Skælskør bank, der ser ud til at benytte det samme system som al-bank. Så der tror jeg at jeg starter med at oprette en lønkonto også. Med tiden bliver det jo nok EIK bank, når jeg får behov for at låne en stak penge.

Bud er dog stadig interessante.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. maj 2008 - 13:48 #6
Al-bank.dk kræver java.
Avatar billede overloaded Mester
12. maj 2008 - 14:38 #7
En netbank skal kunne bruges uanset valg af browser eller styresystem og over alt på jordkloden.
Med Jyske Netbank kan man bare smække en live-cd i og man er klar.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. maj 2008 - 15:21 #8
JB netbank virker fint på alle de platforme jeg har prøvet med (dog ikke linux 64 bit). JB netbank er vel også en af de sikreste. Du skal bruge dit nøglekort og en kode for at kunne logge ind. Nøglekortet indeholder 80 tilfældige koder og når de er ved at være brugt får du tilsendt et nyt (uden at du skal bede om det)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. maj 2008 - 15:22 #9
Ang. JB og priser, så må du jo bare forhandle dig til bedre priser...
Avatar billede cyaegha Nybegynder
12. maj 2008 - 16:00 #10
En bank leverer løbende en stribe produkter til en. Nogle er enkeltydelser, og andre procensatser.

Når jeg som forbruger går til en virksomhed ønsker jeg en åbenhed og gennemskuelighed i hvad jeg skal betale. Det opnår jeg ikke ved at forhandle mig til en bedre pris end andre forbrugere. Hvordan kan jeg så vide om det er et godt køb? Jeg ved ikke hvad den reelle pris er andet end at den er lavere end den annoncerede.
Ønsker desuden ikke at hver gang jeg skal ændre noget i mine bankforhold, skal jeg yderligere lægge en prisforhandling ind. Så går jeg altså hellere efter den billige fra starten. Og ja, jeg ved godt at der stadig er forhandlingsmuligheder i andre banker.
Men i har svaret på mit sprøgsmål og der gives point. Havde blot håbet at der ville komme en stribe banker, ævs.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
14. maj 2008 - 17:53 #11
Så må valget være dit og dit alene.
Avatar billede cyaegha Nybegynder
14. maj 2008 - 21:31 #12
Ja, og jeg takker for buddet. JB er med i opbløbet, men generelt er de jo så desværre dyre.