Avatar billede heramir Nybegynder
11. maj 2008 - 13:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer

Hej Hej

Jeg skal ud og have en ny computer. Har kigget rundt omkring på forskellige butikker(primært www.bjtrading, www.shg.dk og www.adddata.dk), og har fundet denne stationære pc fra www.adddata.dk:

http://www.adddata.dk/index.asp?page=1&ISBN=588&title=ADD|GAMER%20Athlon%20X2%205600%20PC%20System

Synes at denne pc passer fint til mit behov. Dog har jeg nogle spørgsmål til denne pc. Processoren er en 64bit proecssor fra AMD. Dog har jeg en Windows XP Home Edition 32bit(den "normale" XP Home Edition) liggende...kan pc'en køre den Windows XP Home Edition jeg har liggende eller skal jeg bruge 64bit styresystemer?? Og hvis det er muligt at køre en 32bit version af Windows XP på denne pc, vil Windows XP køre godt??

På Forhånd tak:)

Heramir
Avatar billede fluse Nybegynder
11. maj 2008 - 15:54 #1
Syntes den er temmelig dyr i forhold til hvad der sidder i...

Hurtigt kig rundt på dell gav dette resultat:

Dell Vostro 400:
Intel® Core™ 2 Quad Core Q6600-processor (2,40 GHz, 1066 MHz, 8 MB cache)
4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [4x1024]
750 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.) med 16 MB DataBurst™-cache
512 MB nVidia® GeForce® 8800GT-grafikkort
Original Windows Vista™ Home Premium - Dansk
16x dvd+/-rw og 16x dvd-drev

ptis: 4.530,00 + moms og levereing.
altså omkring 5600kr

Bedere computere til færre penge. Windows vista følger med, men du kan fint bruge en god gammeldags XP på den. (gælder iøvrigt også den du selv har fundet.) Du kan filmed få en 22" TFT med til Vostroen, og den koster stadig mindre end den du har kig på.

Fluse
Avatar billede fluse Nybegynder
11. maj 2008 - 15:56 #2
Hurtig revision... Siden den kommer til at køre med 32 bit OS, kan man vælge 3gb ram. så bliver prisen 3.940,00 + moms. (ca. 5000).

Fluse
Avatar billede fluse Nybegynder
11. maj 2008 - 15:59 #3
Kan også få en Dell XPS 420 med hardwere nogenlunde som Vostroen, og kun 500gb hdd men med et 512MB ATI® Radeon® 3870 til ca. 7000kr inc. moms
Avatar billede meterpunk Nybegynder
11. maj 2008 - 16:23 #4
Jeg har ikke kikket på priser eller andet, men vil lige svare på dit spørgsmål. Ja en 64bit processer kan godt kører XP home 32bit og ja den vil kører glimrende.
Avatar billede heramir Nybegynder
13. maj 2008 - 12:01 #5
Mange tak. Men nu da jeg skal køre Windows XP home edition 32bit version, kan den så ikke kun registrer de første 2gb?? Er der andre muligheder end Dell?? Har ikke så gode erfaringer med mærkeværecomputere?? Vil gerne have et ordentligt grafikkort samt processor, er der andre gode steder at købe stationære computer med høj kvalitet til en nogenlunde pris??
Avatar billede dooleys Nybegynder
13. maj 2008 - 20:32 #6
Hejsa. med fare for at blive slagter, vil jeg alligevel råde dig til at købe en computer med en intel cpu. fluse's forslag virker rimlig fornuftig, men synes alligevel du skulle kigge lidt på www.topdata.dk

den hurtige forklaring er at windows 32bit kan håndtere lige omkring 3,2 gb ram (det du vil kunne se den bruger) du kan godt have flere ram i din computer den bruger dem bare ikke.

mht mærkevare pc'er eller ej, kan jeg ikke se nogen grund til ikke at købe en dell fx, hvis de lige har et godt tilbud, men du skal selvfølgelig købe noget du har det godt med.
Avatar billede dooleys Nybegynder
13. maj 2008 - 20:43 #7