Avatar billede wackey Nybegynder
11. maj 2008 - 00:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kopier hele hd, på en boot cd?

Hej,

Kan det lade sig gøre at lave en kopi af xp og alle de programmer man har installeret og brænde ned på en cd som man så kan boote op på og geninstaller det hele, efter en formation?

altså en cd så komputoren bliver lige som før man formaterede den?
11. maj 2008 - 00:41 #1
Under alle omstændigheder skal det ikke være en "kopi" men et såkaldt IMAGE af HD'en...

Der er et utal af mere eller mindre smarte (dyre/billige/freeware) programmer der ka' den slags...
Hvilket jeg vil lade andre om at besvare ...

PS: NÅR/HVIS du skal "restore" bør (=skal) du ttraks opdatere din Windows + dine selvsølgelig sikkerhedsprogrammer !!!
Avatar billede enya Nybegynder
11. maj 2008 - 02:10 #2
Du kan f.eks. læse denne artikel - den beskriver hvordan og med hvad:
http://www.eksperten.dk/artikler/897
Avatar billede wackey Nybegynder
11. maj 2008 - 13:02 #3
Ike helt det jeg søger, ville meget gerne have et program der tog et image af harddisken og gjorde boot installerbar, så jeg med den cd havde alle mine programmer og opsætning installeret igen efter en formatering. bruger useaner af tid på at geninstallere min computer, så ville det jo være helt kanon med et program der lige kunne lave sådan en cd, så det hele bare virkede.
Avatar billede thov Forsker
11. maj 2008 - 14:19 #4
Klone-programmerne plejer at kunne generere en 'Emergency bootCD', som kan bruges ved genskabelse fra 'images' - at gemme det hele på en enkelt CD/DVD er ikke altid muligt, for det fylder... (med garanti mere end en enkelt skive).

Jeg er gået en anden vej - en identisk harddisk holdes løbende opdateret, monteret i et USB kabinet.
Når uheldet er ude, skal jeg bare fumle med en skruetrækker i et par minutter, så er systemet oppe igen :-)
Avatar billede assassin Juniormester
15. maj 2008 - 11:30 #6
Du kan også overveje en alternativ løsning

Lav en installations CD/DVD med alle dine programmer på:

http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
15. maj 2008 - 14:22 #7
(Skal du vide mere???)
Avatar billede wackey Nybegynder
15. maj 2008 - 22:45 #8
Ville aller helst have et navn på det program der stort set gør det hele af sig selv, har haft fingerne i det før men mistede det desværre efter en formatering.. og kan bare ikke huske hvad det hedder.. Men det vo monster genialt.. en let trin vis vejledning, en masse justeringsmuligheder med gode forklaringer, hvad de enkelt gjorde..
Avatar billede assassin Juniormester
17. maj 2008 - 23:02 #9
nlite ?
Avatar billede wackey Nybegynder
18. maj 2008 - 01:11 #10
det er fandme iorden!! top nice!! lige præcis det jeg søger!! ind over med et svar så du kan få dine point ;)
Avatar billede assassin Juniormester
20. maj 2008 - 08:16 #11
Det kommer her.

Jeg giver dig ret, det er et genialt program.