Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
10. maj 2008 - 20:43 Der er 2 kommentarer

Exchange kommer med følgende: Dette er ikke et gyldigt bogmærke

Hej Eksperter

Jeg har et lille problem med en af mine maskiner. Jeg har lige installeret XP - SP 2 på min bærbar og vil gerne kunne benytte samme exchange konto som min stationære. Men af en eller anden grund kan den ikke finde min bruge under exchange, og jeg får følgende fejl (dette er ikke et gyldigt bogmærke)

Er der nogen af jer der har et god bud.
Det eneste jeg har fortaget mig i mellemtiden er at oprette en ny DNS. Og jeg har lidt svært ved at forstille mig at det er årsagen til problemet.

Please help me :-)
Avatar billede cmoz Praktikant
11. maj 2008 - 12:55 #1
Kunne det være dette:

You receive a "The bookmark is invalid" error message when you try to connect to a global catalog server that is running Windows 2000 Server in an Exchange Server 2003 or Exchange 2000 Server organization
http://support.microsoft.com/kb/883728

[quote start]
CAUSE
This issue may occur if a Microsoft Windows 2000 Server domain controller is not restarted after the domain controller is promoted to a global catalog server in an Exchange Server 2003 organization or in an Exchange 2000 Server organization. Microsoft Exchange tries to use the domain controller as a global catalog server, and the global catalog server appears online to client computers. When users try to create an Exchange profile and to connect to a Windows 2000 Server domain controller on the global catalog port 3268, they receive the event in the event log that is mentioned in the "Symptoms" section.

This issue can also occur if the IP address of the global catalog server is changed , but the global catalog server is not restarted.

This issue does not occur on a global catalog server that is running Microsoft Windows Server 2003.
[quote slut]

Så hvis du har installeret en ny dns, og formentlig derved ny domæne controller, så er den sikkert sat som global catalog, men ikke blevet genstartet. Passer det så nogenlunde?
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
12. maj 2008 - 20:18 #2
Jeg har faktisk også skifte IP, men jeg har genstartet mange gange siden.

Er der noget man skal huske at rette i AD ellr Exchange når man skifter IP.
Hvis jeg tænker migrigtig godt om, kan problemet sagtens være opstået da jeg skiftede IP. Det er bare et stykke tid siden.