Avatar billede cardinale Nybegynder
10. maj 2008 - 02:20 Der er 4 kommentarer

Installere på flere computere på en gang

Jeg har 9 computere der kører vista i netværk med en server der kører 2003 hvor der skal installere ca 10 programmer på hver. Dvs computerne skal have installeret de samme programmer.

Findes der en nem måde hvor man feks kan installere gennem serveren og kun installere programmer en gang og slippe for at skulle sidde med cd'er på alle computerne en af gangen...
Avatar billede scorp-d Nybegynder
11. maj 2008 - 22:01 #1
Har du prøvet at benytte Active Directory? for der kan du bare tilknytte computerne til domænet og så lave en Group Policy der installere en msi(program).

Nu benytter jeg det godtnok kun til 25 XP maskiner, men så vidt jeg ved understøtter det også Vista.
Avatar billede cardinale Nybegynder
11. maj 2008 - 22:12 #2
Altså du installerer det på serveren som så installerer det på alle computere tilknyttet domænet?
Avatar billede scorp-d Nybegynder
12. maj 2008 - 00:32 #3
Ja kan man godt sige.... Du fortæller serveren hvilke computere & brugere som er tilknyttede der skal have hvilke programmer... og om de skal fjernes....
Avatar billede cardinale Nybegynder
10. marts 2012 - 23:00 #4
Smid et svar