Avatar billede kasperwood Nybegynder
09. maj 2008 - 23:50 Der er 8 kommentarer

Spam udsendt fra min Hotmail-konto

Jeg har nu gentagende gange oplevet, at der på en eller anden måde udsendes spam fra min Hotmail-konto, således at jeg står som afsender. Derfor vil jeg gerne droppe Hotmail og gå over til at bruge Gmail, som jeg har importeret alle mine kontaktpersoner til. Næste skridt er så at slette alle mine kontaktpersoner i Hotmail (det er alle mine kontaktpersoner, der modtager spam fra min Hotmail-konto), men hvordan sletter jeg kontaktpersonerne, uden samtidig at slette dem fra Messenger?

På forhånd tak!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. maj 2008 - 09:42 #1
Det er ikke din hotmail konto der udsender spam. Det er der i mod en der har sat hans mail op til at se ud som om at det er din hotmail konto.

Problemet er opstået fordi du eller en af dine kontakter har haft virus, eller fordi du har brugt din e-mail adresse på en suspect hjemmeside. Det er umuligt at undgå dette problem.

Løsningen på dit hotmail problem, så vidt jeg husker er det muligt at lukke din hotmail konto... Men en lettere løsning er nok at ændre din mail adresse på messenger til at være din nye gmail adresse. Og derefter lukke din hotmail konto.
Avatar billede kasperwood Nybegynder
10. maj 2008 - 15:20 #2
Så vidt jeg kan se, kan jeg ikke ændre min mail-adresse på Messenger, men jeg har eksporteret alle mine kontaktpersoner, så jeg nemt kan oprette en ny Messenger-konto med min gmail adresse

Jeg har dog en del vigtige mails i min Hotmail, som jeg skal gemme. Kan jeg på nogen måde importere disse til gmail, uden at jeg behøver og videresende hver enkelt mail?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 20:03 #3
under indstillinger for konti i Gmail er der mulighed for hente fra andre e-mail konti med pop3...

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&ctx=mail&answer=21288

om det også fanger dem du har modtaget er så spørgsmålet....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. maj 2008 - 08:28 #4
Kasper>> Du behøver ikke slette dine kontakter for det er ikke din hotmail der er kompromiteret, det er din email adresse den er gal med og den vil man stadig kunne udgive sig for at have!
Avatar billede kasperwood Nybegynder
12. maj 2008 - 13:59 #5
Jeg har opdaget at spam meddelelserne også ligger i under sendte mails, hvilket jo tyder på at nogen har brugt min Hotmail-konto direkte. Jeg har derfor skiftet password, men er det nok til at bremse det?
Avatar billede steenaa54 Juniormester
19. februar 2011 - 11:47 #6
Hej Kasper.
Er spændt på at høre om det hørte op, da du skiftede password. Jeg har nu det problem, at der den sidste månedstid 4 gange, men med stadig kortere tidsinterval er blevet sendt til 20-30 emailadresser, jeg ikke kender, og de kommer så retur i min indbakke som "failure", idet ihverfald størstedelen af emailadresserne ikke eksisterer.
For et par dage siden måtte jeg skifte password på facebook, da der kom et mail om at der havde været foretaget logon dertil fra en fremmed IP adresse - så ud til at være sket i New York. Mon der er en sammenhæng?

På forhånd tak til Kasper samt andre der har en kommentar/løsning!!
Avatar billede kasperwood Nybegynder
19. februar 2011 - 17:05 #7
Det stoppede, da jeg skiftede password. Har du brugt samme password til Hotmail og Facebook?
Avatar billede steenaa54 Juniormester
19. februar 2011 - 20:29 #8
Tak for svaret, jeg prøver at skifte. Ja må indrømme det er samme password