Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
09. maj 2008 - 16:56 Der er 11 kommentarer

Fejl i windows?

Hej jeg har et lille problem.
det er fordi når jeg går ind på nogen bestemte hjemmeside, og så tar musen ind på selve siden, går den i hak, og så kommer der en boks hvor jeg så kan vælge at ``sende fejlrapport`` eller ``undlad at sende fejlrapport``.
Vil lige høre om jeg skal installere windows forfra, og i så fald hvordan gør man det?
eller om jeg kan gøre noget andet for at få det til at virke?
tak for hjælpen
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2008 - 17:29 #1
Hvad er der på de sider ?-)
Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
09. maj 2008 - 17:49 #2
Ehm,
f.eks opdagede jeg lige da jeg gik ind på ekstra bladet, og tog musen ind over de der kommentar der er skrevet til artiklen, så gik den ned.
og på arto, og trendsales, hvis jeg tar musen indover på en af de sidder går den også ned.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2008 - 20:58 #3
er windows og IE opdateret?
Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
09. maj 2008 - 22:12 #4
Ja.
Men den er begyndt at lave den fejl, efter et uheld, hvor strømstikket røg ud, mens jeg var på internettet.
kan det ikke godt være derfor?
Avatar billede haverslev Novice
09. maj 2008 - 22:17 #5
1.
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.

2. (hvis ikke det 1. havde effekt)
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
10. maj 2008 - 18:13 #6
hej haverslev.
1 havde ingen effekt på problemet.
og 2'eren kan jeg ikke rigtig få igang.
for jeg kan ikke komme ind i genoprettelseskonsol?
Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
11. maj 2008 - 15:37 #7
Hej, har prøvet begge ting, og det virker ikk nogen af dem :(
Kan det være andet end systemfilerne der er sket noget med siden den ikke kan indlæse det?
Det kunne jo godt være en af programmerne der er forkert indstalleret?
f.eks. er eb's kommentar sektion vist lavet i flash, eller noget lignende, og arto er vist også lavet i et sprog noget lignende?
kan det ikke være en fejl i en af de programmer der skal indlæse sprogene på hjemmesiderne?
Avatar billede haverslev Novice
12. maj 2008 - 08:24 #8
Prøv at geninstall flash:
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

Ellers prøv at hente denne:
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil, genstart pc`en.
Avatar billede hejhej123123 Nybegynder
15. maj 2008 - 21:24 #9
Hej undskyld jeg var så langsom om at svare.
jeg har sådan set fundet ud af hvad det er, og det er internet explore der er ngoet galt med, for de sider der ikke kan vises, kan godt vises med mozilla firefox, men promblemet er nu jeg ikke kan geninstallere inernet explore, nogen der ved hvordan man gør det?
15. maj 2008 - 22:51 #10
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP
05. juni 2008 - 10:49 #11
(Status?)