Avatar billede niels. Nybegynder
09. maj 2008 - 07:31 Der er 7 kommentarer

Undgå windows firewall advarsel ved bat-fil?

(Håber jeg har placeret det her spørgsmål det rigtige sted!)

Hej Eksperten.

På min læreplads fungerer vores system sådan at alle de indstillinger vi har en bruger hver som vi kan logge på alle computere med. Der er så tilknyttet et privat drev hvor vi kan gemme diverse ting. Alle de indstillinger vi laver, samt ting vi gemmer på skrivebordet (kort sagt alt indhold af "documents and settings" bliver dog gemt på c-drevet. Dvs. hvis man ikke sidder ved den samme computer altid, så skal man starte forfra hver gang.

Jeg har dog fået lavet det sådan at mit skrivebord, "dokumenter"-mappe, Favoritter, og start menu bliver gemt på mit drev.

Nu vil jeg jo gerne have at mit baggrundsbillede er der uanset hvor jeg logger på. Jeg har så lavet en bat-fil, som ændrer de fornødne værdier i registreringsdatabasen, og opdaterer skrivebordet.

Det virker også fint nok, det eneste problem er bare at windows firewall kommer med denne meddelelse:
"The publisher could not be verified. Are you shure you want to run this software?"
Det er jo fesent... Meningen var jo at baggrund bare skulle ændre sig når man logger på uden af man selv skal gøre noget.

Kan man på en eller anden måde give den bat-fil en signatur eller noget så windows firewall ikke brokker sig?

Mvh. Niels
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 07:51 #1
Du kunne evt slå windos-firewallen fra og installere en gratis firewall, der fungerer bedre alligevel
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 07:53 #2
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 07:53 #3
hov den er ikke gratis . den var ikke den jeg ville vise dig
Avatar billede niels. Nybegynder
09. maj 2008 - 07:58 #4
Det duer ikke af 2 grunde:
1) Jeg har ikke administrator rettigheder, så jeg kan ikke slå firewall'en fra
2) Hvis jeg endelig kunne, så ville jeg have det samme problem når jeg gik over på en anden computer hvor firewallen så ikke var slået fra.
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2008 - 17:11 #5
Hvad med at få netværksadministratoren til at lave det lille trick ?-)
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2008 - 17:13 #6
-- i øvrigt har du voldsomt fejlplaceret, da alt under Eksperten kun skal handle om Eksperten og dens fuktionsmåde, det rigtige sted er under Styresystemer/Windows/Workstation e.l.
Avatar billede niels. Nybegynder
11. maj 2008 - 09:43 #7
Synes bare ikke jeg vil spilde hans tid med baggrundsbilleder...
Og undskyld fejlplaceringen