Avatar billede agentenfradk Nybegynder
08. maj 2008 - 23:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

billeder til hjemmesiden

Nogen som kan fremvise regler fra et sted HVAD man må tage billeder af og hvilket formål man må bruge dem til?

Vil prøve at lege fotograf og lægge billederne på min egen side og derved spare en del penge.. nogen som kan hjælpe? så skriv evt. til indlægget og jeg svare eller mail. drpinhead@hotmail.com
Avatar billede uffesteenberg Novice
09. maj 2008 - 14:15 #1
Jeg vil mene, at alt der er taget i det offentlige rum er inden for reglerne.
Avatar billede agentenfradk Nybegynder
09. maj 2008 - 16:57 #3
Tak uffe det var lige hvad jeg sku bruge du svare bare!
Avatar billede agentenfradk Nybegynder
09. maj 2008 - 16:59 #4
spørgsmålet er bare om jeg må tage billeder af hvad som helst "altså ikke personer" men "TING" f.e.ks et hus eller en pose fra aldi.. men det svar skal jeg nok læse noget længere efter eller ringe til dem jeg nu ved Datatilsynet.
Avatar billede madsens90 Praktikant
09. maj 2008 - 17:09 #5
Tror godt du må tage billeder af div. ting, blot der ikke er nogle oplysninger på billederne om nogle personer som f.eks nummerplader mm.
Avatar billede agentenfradk Nybegynder
09. maj 2008 - 17:25 #6
ja det tror jeg også.. må bare være på den sikre side så jeg ik blir slæbt i retten:-/
Avatar billede madsens90 Praktikant
09. maj 2008 - 17:29 #7
Så vidt jeg ved må du tage af billeder af hvad du vil så længe du ikke overskrider det jeg beskrev. Og hvis billedet er af mennesker, skal der mindst være et bestemt antal mennesker på siden, før at du ikke skal spørge om lov af personerne du har taget billedet af, til at ligge det på nettet..

Men som du siger.. Det er en god idé at være på den sikre side. ;)
Avatar billede agentenfradk Nybegynder
09. maj 2008 - 22:30 #8
Ja også fordi at jeg ik kan læse hvor mange personer der c.a skal være.. om alt under 10 skal godkendes eller noget..
Avatar billede uffesteenberg Novice
11. maj 2008 - 10:36 #9
:-)