Avatar billede little_kim86 Nybegynder
08. maj 2008 - 12:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket type hukommelseskort til Canon IXUS 970 IS

Jeg er den glade ejer at et nyt Canon IXUS 970 IS kamera.

I specifikationer står der at det tager følgende typer af hukommelseskort:
SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus

Mit spørgsmål er så hvilken af disse type hukommelseskort der er hurtigst til at arbejde sammen med det kamera, gemme billeder og sådan. Det er også vigtigt for mig at de findes i min. 2gb.

//Kim Laursen
Avatar billede peet-49 Novice
08. maj 2008 - 12:39 #1
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
08. maj 2008 - 12:41 #2
Ja ved godt hvilke korttyper det kan tage. Men ikke hvilke der er hurtigst?
Avatar billede venturer Nybegynder
08. maj 2008 - 12:46 #3
I mit Canon kamera har jeg selv Kingston Elite Pro. Den har en god skrivehastighed, og jeg oplever ikke nogen synderlig ventetid når det kommer til læsning og skrivning. (læsning går dog lidt langsommere).
Avatar billede venturer Nybegynder
08. maj 2008 - 12:54 #4
Og nu er jeg lidt mere med på hvad du ønsker.
Spørgsmålet er hvilken standard der er den hurtigste (hvis jeg da forstår dig ret).
Hvis man kigger på standard specifikationerne, så er SD grundlæggende ca. 4x hurtigere end MMC.
Når der så står HC bagefter indikerer det blot at der er tale om kort med 4GB eller mere (High Capacity).
Dét som så er det afgørende er hvad der står på det enkelte kort. Hvis du har et SD kort med 10X skrivehastighed og et MMC med 50X skrivehastighed, ja men så kan MMC kortet godt være hurtigst.
Mit Kingston SD kort er med 50X skrivehastighed, men det kan så vidt jeg ved fås op til 150X. Så jeg ville umiddelbart holde mig til SD kort (evt. SDHC af hensyn til størrelsen).
Avatar billede thov Forsker
08. maj 2008 - 13:57 #5
Og microSD er lynhurtige (De fås med adapter, så de 'konverteres' til standard SD).
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
14. maj 2008 - 21:29 #6
Tak for det gode svar venturer...

Har købt mig et Kingston Ultimate SD 2 GB (120x), det køre rigtig hurtigt i mit kamera, super lækkert.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=152140&searchArea=&Soegeord=