Avatar billede poulerikholm Nybegynder
07. maj 2008 - 13:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

program til data recover fra formateret harddisk.

Jeg har en maskine med opensuse 10.3 hvor jeg har formateret harddiskende med ext3. Jeg har formateret harddiskende om og installeret opensuse 10.3 på ny. jeg har dog glemt at kopiere nogle billeder over på et andet medie midlertidigt.
Jeg kender nogle applikationer til windows til at gennemløbe en harddisk til at kunne rekonstruere filer efter enten slettninger eller formateringer på enten NTFS eller FAT partitioner.
Jeg vil høre om nogen her kender nogle applikationer til linux som kan rekonstruere filer fra en ext3 partition?
Avatar billede justme Nybegynder
07. maj 2008 - 17:47 #1
Jeg har ikke umiddelbart den store erfaring med Linux (fed måde at starte på, ikk') ;-)
Men har i mange år brugt programmet "GetDataBack" i mange forskellige Windows server og klient miljøer. Dette software fås også til Linux, måske værd at tjekke.

Jeg i hvert tilfælde sige, at jeg har været enormt tilfreds med det i Windows miljøer.
http://www.getbackdata.net/ -> Get Back Data from Linux

Håber du kommer videre med projektet, ellers hører jeg gerne om hvilket softwaret / strategi du valgte for udbedringen, måske skulle jeg selv få behov for det engang i fremtiden?
Avatar billede poulerikholm Nybegynder
08. maj 2008 - 11:16 #2
Jeg har ikke lige fået trial udgaverne til at hente dataerne ud, hvad angår de fulde versioner kan jeg ikke svare for.
Jeg prøver at tage harddiskende over i min windows maskine og køre der.
Jeg vil bare lige skrive så det ikke virker som om at jeg har glemt det her.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2008 - 11:18 #3
Avatar billede poulerikholm Nybegynder
09. maj 2008 - 18:08 #4
helgec, jeg har prøvet at køre programmet testdisk som du linker til på min linux maskine men der kan jeg ikke køre det, jeg kan i øjeblikket ikke køre det på min windows maskine på grund af at jeg stadigvæk køre et andet recovery program, som har kørt i omkring 24 timer på det tidspunkt jeg har skrevet dette.
Er der en måde hvorpå jeg kan få testdisk til at køre på min linux maskine?
Avatar billede poulerikholm Nybegynder
10. maj 2008 - 17:24 #5
justme, get data back har hjulpet mig med at få mine ting tilbage. Selvføldig ved at jeg har smit harddisken over i en usb enhed og kørt den på windows. Jeg kunne ikke finde ud af at køre en gennemkørende analyse, eller hvad man kalder det, på linux. Men det hjalp, så hvis du ligger et svar så du kan få dine points. :-)
Avatar billede justme Nybegynder
10. maj 2008 - 20:42 #6
Godt at høre at GetBackData came to the rescue... ;-)
Det er også den metode som man bør og jeg også "altid" recover på (ekstern) HD på en rask maskine og grunden er "enkel", for hvis der er fejl f.eks. på HD'en i de sektorer mv. som operativsystemet bruger, så kan programmet have svært ved at recover da operativsystemet benytter disse...