Avatar billede kheu_uou Nybegynder
20. juni 2001 - 00:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

apache server

jeg er kommet ud for et mindre problem
jeg har installeret php4 og apache server og mysql
på en windows 2000 profesionel maskine

så hver gang jeg prøver at sende noget til en php fil via post eller get fra en html fil får jeg internal 500 error

hvad kan dette skyldes
og det ser ud som om post og get er slået til at blive modtaget
af hvad jeg har fattet hehe

håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede lauer Nybegynder
20. juni 2001 - 01:09 #1
kan du lave en
<?php phpinfo(); ?> ??
der står sikkert noget du kan bruge til noget.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
20. juni 2001 - 01:20 #2
Det lyder som om at PHP kører i Safemode derfor kan du ikke bare hente post og get data ud. Hvorfor du får fejlen ved jeg ikke men det kunne jo være dit script der fejlede pga. en tom variabel.
Avatar billede zeusmedia Nybegynder
20. juni 2001 - 13:46 #3
500: Internal Server Error bliver genereret af Apache, når der er et modul der fejler. Jeg tror dit PHP-modul er installeret forkert og derfor ikke kan starte.

Læs filen der følger med PHP4, hvor der står hvordan du skal sætte de forskellige parametre i httpd.conf (ligger i apache/conf-mappen).

Virker dit PHP-modul ellers eller er det kun når du prøver at sende noget til et PHP-script med Post eller Get? I så fald har \"moonduck\" sikkert ret i at PHP kører Safe-mode.

//zeusmedia
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
23. juni 2001 - 00:09 #4
jeg har kørt med samme system..

Jeg fik fejlen når filen som scriptet fører hen til ikke eksisterer
Avatar billede kheu_uou Nybegynder
23. juni 2001 - 00:41 #5
jeg fandt ud af at jeg havde skrev filnavnet i script filen forkert
det var derfor fejlen kom :)

tak for hjælpen !!

lidt dum er man vel altid? :)