Avatar billede jonpet Seniormester
06. maj 2008 - 22:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Power mac G4

Hej

Jeg har fået finger i en Appel Computer, Power mac G4.
men jeg har aldrig set en Mac, Pc før og syndes at den er meget svær at finde ud af, så jeg kunne godt tænke mig at få windows 2000 på, Men kan jeg bare indstaler Windods 2000 på den Appel Computer??

                På forhånd Tak,,

                    jonpet,,
Avatar billede straszek Praktikant
06. maj 2008 - 22:14 #1
Nej det kan du ikke, den kan kun bruge appel's os (mac osx)

Søren
Avatar billede jonpet Seniormester
06. maj 2008 - 22:30 #2
ok kan man så få et program eller noget til den så den kommer til at se ud som win 2000.?
Avatar billede straszek Praktikant
06. maj 2008 - 22:40 #3
Det har jeg aldrig hørt om
Avatar billede jonpet Seniormester
06. maj 2008 - 22:47 #4
jeg fandt ellers denne side på nettet, som omtaler at windows godt kan kører på en mac pc, http://www.apple.com/dk/getamac/windows.html prøv lige at se på den side og se om der er noget jeg har misforstået,,:)
Avatar billede straszek Praktikant
06. maj 2008 - 22:52 #5
Du har såmænd ikke misforstået noget, men den mac du har er mange år gammel, og det der står på siden gælder kun for mac's med Intel-cpu, den du har, har en gammel power-pc CPU
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2008 - 22:52 #6
<ole>

Det er til væsentligt nyere maskiner med Intel processor.

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
06. maj 2008 - 22:59 #7
I 'gamle dage' var der et program, der hed VirtualPC. Det kunne overordentlig effektivt emulere en PC under MacOS 9.X. Faktisk kunne man lave en speciel 'cowboy installation', der virkede så godt, at Windows kørte hurtigere på en Mac end på en nogenlunde tilsvarende PC!

I mellemtiden er VPC blevet solgt til Microsoft og bruges nu til at afvikle virtuelle Windows maskiner på en PC - og funker ikke længere under MacOS
Avatar billede jonpet Seniormester
06. maj 2008 - 23:03 #8
ok så er jeg med,, så må jeg jo prøve at lærer den at kende, Jeg har ellers hørt så meget godt om Mac, men jeg syndes at den virker svær at finde rundt i,  jeg mangler Min stifinder og alt det andet gode fra windows, så på hvad måde er en Mac. Pc Bedrer end en Windows??
Avatar billede sd8220 Seniormester
06. maj 2008 - 23:24 #9
Hejsa

Så nu er du jo lige ved at starte en "krig" på holdninger ;-)

En gang var der decideret forskel på, hvad Mac'en og Windows PC'en var gode til. I dag - vil jeg mene - at der reelt ikke er den store forskel, når vi lige undtager spilsiden, hvor der (vist) laves flere spil til Windows end til OS X.

Så for mig at se, er det en vanesag og holdningsag, og så er det vist sagt så neutralt som muligt ,-)

Bortset fra det, så er Mac'ens styresystem OS X jo en variant af Unix, så er det noget, som du kender til, kan du også benytte den side af det.

Håber, du blev lidt klogere. Skal du af med maskinen igen, så er jeg muligvis interesseret ;-)

/Sebastian
Avatar billede jonpet Seniormester
06. maj 2008 - 23:34 #10
( sd8220 ) det kunne vi måske godt snakke om,, hvor meget vile du give for den, hvis du vil købe den,
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. maj 2008 - 05:29 #11
Der er da ikke noget godt fra windows. Min windows maskine er lige blevet aflivet og har fået Linux installeret og jeg er ved at købe en Mac. Kommer aldrig til at savne windows.

Har ellers været windows bruger siden 3.1
Avatar billede jonpet Seniormester
08. maj 2008 - 16:06 #12
jeg takke alle der har svaret på mit spørsmål, jeg tror at jeg har fået de svar jeg havede brug for, så mange tak for hjælpen,,  :)
Avatar billede sd8220 Seniormester
08. maj 2008 - 16:23 #13
@jonpet: det kommer an på hastighed og udstyr.
Du kan sende mig en mail, så kan vi snakkes ved: sadyhr )snabel-a) mail (pkt) tele (pkt) dk