Avatar billede squazz Novice
06. maj 2008 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

After effects

Hey eksperter

Jeg ved ikke helt hvad det er funktionen hedder, men når jeg er i gang med at lave et projekt, og trykker mellemrum, er det den begynder at "rendere?" (kan det passe det er dét det hedder), men i hvert fald, så er problemet, at den ikke kan "rendere" ret længe, der går et lille stykke tid, og så flytter man bare med den grønne streg som bliver lavet...

Nogen der forstår mig? Og som ved hvordan jeg kan lave om på problemet...

Squazz
Avatar billede squazz Novice
16. maj 2008 - 21:33 #1
Lukker pga. manglende svar
Avatar billede hbach Nybegynder
28. februar 2009 - 19:17 #2
Det er fordi den har fyld rammen op med renderede billeder. Løsningen er mere ram og/eller lade være med at køre i fuld opløsning.
Avatar billede squazz Novice
01. marts 2009 - 15:55 #3
Ville ønske man kunne genåbne...
Kender du en løsning på problemet? Du snakker noget om at man kan lade være med at køre i fuld opløsning, kan du nogle fif osv så jeg kan gemme mere i mine ram? Har 4Gb, og det er åbenbart ikke nok :( Kan man evt. bruge en ekstra harddisk og få den til at gemme noget rendering der?
Avatar billede hbach Nybegynder
20. marts 2009 - 09:45 #4
Hej,

After Effects er 32 bit og kan derfor ikke bruge al din ram. Jeg tror måske at CS4 laver noget fiksfaks, med at køre flere tråde, så måske kan det hjælpe. Under alle omstændigheder skal du køre et 64 bit OS hvis du skal bruge al din ram.

Under alle omstændigheder skal du slå disk cache til under preferences og helst vælge en anden fysisk disk end den du kører OS'et og dine programmer fra, så fordeler du belastningen på diskene.
Se mere her: http://tinyurl.com/ae-cache

Det kan som sagt også hjælpe at kun køre halv opløsning mens man previewer (dropdown menu under preview-vinduet).
Avatar billede squazz Novice
21. marts 2009 - 16:52 #5
Hmm, jeg har også meget kraftigt overvejet et 64 bit styresystem, men er bare bange for problemer med at ikke alle mine programmer kan komme til at køre, kan dette være et aktuelt problem? Eller er det Old School?

Tak for rådene, jeg vil prøve at lege lidt med det :)

Hvis du vil have lidt points laver vi et nyt spg og giver dig points på den måde ^^