Avatar billede hardorff Nybegynder
06. maj 2008 - 09:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Min IP er blacklistet

Jeg sendte i går en mail og fik følgende fejlmeddelse tilbage i en mail uden "":

"Kan ikke leveres: EMNELINIE"

"Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    SV: EMNELINIE
      Sendt:05-05-2008 21:12

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'MODTAGERENS NAVN' den 05-05-2008 21:12
            554 5.7.1 This message has been blocked because it is from a FortiGuard - AntiSpam black IP address.(connection black ip 78.156.223.208)"

Så vidt jeg kan forstå er min IP blevet blacklistet. Følgende spørgsmål dukker så op i mit hoved:

1. Vigtigst af alt, hvad gør jeg for at få den UN-blacklistet igen.
2. Hvorfor er den blevet blacklistet?

Jeg bruger Outlook 2007 som mailprogram.

Jeg håber at der er et par kloge hoveder herinde der har et svar.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2008 - 09:54 #1
Det er svært at sige hvorfor du bliver blacklistet. Det behøver jo ikke være dig der er skyld i det hvis du bruger en offentlig smtp server. Hvis du ikke gør det kan det være du har fået en virus der står og sender mails ud. Det kunne være et typisk scenarie.

For at blive fjernet fra blacklisten skal du kontakte systemadministratoren for den givne modtager, men eftersom du ikke kan sende mails skal du enten sende et andet sted fra eller ringe til dem.
Avatar billede coderdk Praktikant
06. maj 2008 - 10:05 #2
Det er vel FortiNet, som laver FortiGuard, der har blokeret 3's dynamiske IP'er... IP'en ligger i deres range 78.156.216.0 - 78.156.223.255, kontakt evt FortiNet http://www.fortiguardcenter.com/ og forhør dig - I mellemtiden kan du jo tilmelde dig GMail og sende ud fra gmails SMTP-server? ;P
Avatar billede hardorff Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:04 #3
Lukket