Avatar billede trigger1978 Nybegynder
05. maj 2008 - 12:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lokal netværk i Windows Vista til fildeling

Hej alle

Jeg har problemer med at få oprettet et net blandt mine maskiner, så vi kan se de filer vi deler på hver maskine.
Alle 3 maskiner er med Windows vista, (2 bærbare & 1 stationær)
Jeg har kunne oprette et netværk så de alle 3 kan køre på netværksprinter. Men når det kommer til det andet, så kan det ikke rigtig køre...
Jeg har delt div. prøve filer på de forskellige maskiner... men den ene kan kun komme i kontakt med den anden hvis den får et brugernavn og afgangskode (alle 3 maskiner er uden brugernavn og adgangskode)
Og en anden maskine kan så godt få fat i en 3 maskine og få adgang til filer m.m. og de er alle sat op på samme måde ?!?

Så hvis nogen har en forklaring eller evt. en guide hvor jeg kan sætte alting op på den rigtige måde, så vil jeg sætte stor pris på det.

Mvh Thomas
Avatar billede sleeper Nybegynder
05. maj 2008 - 12:35 #1
Hej

Du skal hvis blot deaktivere adgangskodebeskyttelsen

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/e20e6875-7210-47bb-bf19-5c60e6ae86151030.mspx

Bemærk!Hvis computeren er i en arbejdsgruppe, kan du aktivere eller deaktivere adgangskodebeskyttelse. Hvis adgangskodebeskyttelse er aktiveret, skal den person, du deler med, have en brugerkonto på og en adgangskode til computeren for at få adgang til de filer og mapper, I deler. Du kan aktivere eller deaktivere adgangskodebeskyttelse i Netværks- og delingscenter
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
05. maj 2008 - 13:03 #2
Adgangskodebeskyttelsen er deaktiveret på alle maskiner, og fil deling er aktiveret..
Jeg ved virkelig ikke hvorfor at den gør som den gør... specielt når den stadigvæk ber om et brugernavn og kode... som jeg aldrig har oprettet. :(
Avatar billede sleeper Nybegynder
05. maj 2008 - 13:39 #3
har du alle computere på samme arbejdsgruppe?
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
05. maj 2008 - 14:04 #4
ja alle er på samme arbejdsgruppe, og de kan alle se hinanden inde i netværk.
Men hvis man ønsker adgang, så skal man give brugernavn og adgangskode på 2 af maskinerne.. den sidste kan godt komme igennem uden at den beder om brugernavn og kode
Avatar billede sleeper Nybegynder
06. maj 2008 - 09:36 #5
har du gennemgået den guide jeg linkede til?

Det er ikke brugerkonto adgangskode, men netværksadgangskodebeskyttelse du skal deaktivere.

Hvis du har disse to betingelser opfyldt, er jeg uforstået med det, det virker hos mig.

Pånær hvis det er Vista Home du bruger, netværksadgang er nogle af de funktioner der er gjordt væsentlig ringere i Windows Home versionerne
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
06. maj 2008 - 10:20 #6
Alle 3 maskiner køre med Vista Ultimate (2 med 32Bit & 1 med 64 Bit)
Så jeg har ingen anelse om hvad der sker, og hvorfor den gøre som den gør.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
03. juli 2008 - 22:48 #7
hmm... er der virkelig ingen der kan hjælpe her ?
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
16. oktober 2008 - 10:10 #8
Lukker p.g.a. manglende respons af trådstarter