Avatar billede fldu Nybegynder
04. maj 2008 - 17:29 Der er 3 kommentarer

solver + makro i excel

Hej
er der nogen der ved hvordan man kombinerer en makro med excels solver.

det tal solveren sættes til at ændre, indgår i en beregning som aktiveres ved en makro for at man får det som solveren skal minimere. Denne makro skal altså køres for hver eneste iteration/step solveren prøver med!
Avatar billede be_nice Juniormester
04. maj 2008 - 17:39 #1
Det er ikke tilladt at have flere åbne spørgsmål om samme emne:
http://www.eksperten.dk/spm/830231
Du skal derfor vælge hvilken kategori du ønsker at stille spørgsmålet i.
/Be_Nice
Avatar billede blueice Nybegynder
08. maj 2008 - 18:04 #2
Sub SolverMacro()
' Example Solver VBA Macro
    SolverReset
'celle der skal løses:
    SolverOk SetCell:="$B$24", _
'MaxMinVal: 1= Max, 2=Min, 3=Val
            MaxMinVal:=2, _
            ValueOf:="0", _
            ByChange:="$B$16:$B$17"
'Forhinre resultat pop up i at vise sig.

    SolverSolve userFinish:=True
End Sub
Avatar billede fldu Nybegynder
16. juni 2008 - 10:40 #3
det var ikke helt det jeg mente. Jeg skal have lavet en større beregning vha en makro for hver "gæt" solveren laver!