Avatar billede johnroskilde Nybegynder
04. maj 2008 - 17:10 Der er 4 kommentarer

PC opgradering

Hej Jeg håber på lidt hjælp, da jeg ikke selv har så meget begreb om det.
Mit nuværende system:
Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz
2GB Ram
Win XP Pro SP2
NVIDIA GeForce 8600 GT
Det vil jeg gerne have opgraderet og har fundet ud af at det nok skal være en -
Intel Core 2 Quad Q6700 2.66 GHz / 1066 MHz
og så er spørgsmålet, hvad jeg skal have som bundkort?
Jeg har set på -
MSI P6N SLI-F V2
Lyder det som en god sammensætning? Jeg vil regner med at beholde mit grafikkort og de harddiske jeg har. Det samme gæder mine Ram og mit kabinet!? Men så er det lige at jeg ikke ved om der er noget med strømforsyningen? Kan jeg bruge den der sidder i mit kabinet (jeg kan ikke finde navn el. størrelse nogen steder på den nuværende)eller skal jeg have en ny?
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede the_kloster Nybegynder
04. maj 2008 - 17:19 #1
Ja, du kan godt smide ny processer i:
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=93541&prodid=128238

Men vile nok anbefale et 8800 GTS (512)
hvor stor er din størmforsyning, da en quad nok sluger strøm (:
Avatar billede johnroskilde Nybegynder
04. maj 2008 - 21:29 #2
Hej Ja - det er jo det med strømforsyningen. Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af, hvad det er for en slags strømforsyning jeg har. Mit bundkort (nuværende) er et Foxconn - hvis det kan hjælpe. Skal jeg skille PC'en ad for at finde ud af størrelsen og fabrikatet på strømforsyningen, eller kan jeg finde det et eller andet sted under systemoplysninger el.lign.?
Avatar billede the_kloster Nybegynder
05. maj 2008 - 08:27 #3
Som regel kan du bare lige pille kabinet siden af, og aflæse det på din PSU (:
Avatar billede johnroskilde Nybegynder
06. maj 2008 - 16:16 #4
Hej Nu har jeg fundet ud af det. Min PSU er på 350W. Mon det er nok?