Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
03. maj 2008 - 23:17 Der er 5 kommentarer

WinXP på Flashkort

Hej

Er der nogle som kender til / har kendskab til at installere Windows XP på en Flash kort?

Jeg har selv prøvet flg.:
CF til IDE adaptor med et 4 GB Kingston 133x CF kort.

System P4, 1,8 Ghz, 640 MB ram.
Normal opstart ca. 30 sek.
CF til IDE m/ CF kort ca. 2-3 sek.

Dette er jo meget hurtigt :D!
Men når Windows er startet op og alt er indlæst, så starter problemerne.

HD Tune siger at kortet ligger på en overførsel på 33 MB sek og spor til spor søgetid på 0,1 sek.
Problemet et bare ALT går langsomt i Windows, riiigtig langsomt!!!!!! Hvorfor :S????
Opstart er extremt hurtig.......

Jeg har prøvet google, og har funde nogle som siger at CF til IDE er laaaaaaangsomt .... og andre som har samme opstarttid som mig, men deres bliver ikke langsom efterfølgende, hvor ikke???

CF / IDE kører PIO og UDMA!

_________________________________

En anden løsning kunne være USB ell. SD/USB kortlæser
-> Men det kræver ændring i XP for at starte Windows op, og så kan jeg ikke få standby til at virke!

--->

Så hvis I ikke har et svar på mine problemer, er der så nogle som kender et FLASH boot media (til xp) som virker!!!???
- Skal bruges i lydløs MediaCenter!
Avatar billede mash Mester
04. maj 2008 - 01:05 #1
solid state disk (pænt dyrt) er nok mit bud.

at cf /ide køre pio og udma siger jo intet om hvad dit cf kort kan overføre af mb i sek.(ved små fil stumper, store filer går jo rigtigt godt), tror det er der den hænger i bræmsen.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. maj 2008 - 06:46 #2
Du skal køre DMA,hvis du kan få den til det, pio er for langsomt.
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
05. maj 2008 - 17:58 #3
Den kører UDMA og PIO er sat til auto... :S

Men synes bare det er underligt, at Windows starter så hurtigt op, det er jo trodsalt små filer som Windows bruger til at boote systemet op med...
Avatar billede mash Mester
05. maj 2008 - 19:34 #4
virtuel hukommelse måske, hvis du har noget mere ram så kan du slå den fra.

det er først efter at system er startet at den skriver til disk kan osse være det, da læse hastighed ikke er den samme skrive hastighed, jeg har ikke den store viden om cf kort generlt
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
12. maj 2008 - 19:33 #5
Okay

Jeg har slået Virtual hukommelse fra.
Men i Job Oversigt står der "Sidefil forbrug 200 mb", men det skulle være deaktiveret?! :S!!

Kan må få Windows til at arbejde i skrivebeskyttet tilstand?
- Altså således den ikke få mulighed for at skrive til CF kortet, men kun usb-HDD?