Avatar billede mejeristen Praktikant
03. maj 2008 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre start teksten i word 2007

Hejsa.

Jeg har nu fået grå hår af at prøve og finde ud af at ændre start teksten i word 2007.

Hvert nyt dokument starter op med colibri (brødtekst) str. 11 og det vil jeg gerne have ændret til Times new roman str. 12, da det meste skal afleveres i den tekst og størrelse.Jeg har prøvet at ændre alle de steder jeg kan finde men når jeg lukker og opretter et nyt så starter den op med colibri igen... øv øv.

Håber nogen har prøvet det samme og måske har en løsning:-)

På forhånd tak.
Avatar billede kabbak Professor
03. maj 2008 - 21:21 #1
Mon ikke det ligger i Normal.dot

lav et tomt dokument til så det passer til dig, gem det som normal1.dot.
For der skulle helst ligge en normal.dot der.

gå så ind bagefter og omdøb Normal.dot, til NormalOLD.dot og komdøb så Normal1.dot til Normal.dot.

start så Word igen og se om det ikke er i orden.
Avatar billede kabbak Professor
03. maj 2008 - 21:22 #2
NB, jeg har ikke Word 2007, men sådan er det i 2003
Avatar billede mejeristen Praktikant
03. maj 2008 - 21:41 #3
Hej kabbak

Tak for svar men jeg er nødt til at spørge dig hvor den Normal.doc ligger?

Har kigget lidt rundt men kan ikke finde det.
03. maj 2008 - 21:45 #4
Tips: ... når du 'kigger rundt' så skal du også se efter Skjulte/System filer ...
Avatar billede mejeristen Praktikant
03. maj 2008 - 22:17 #5
Ja det har jeg altså også gjort;-).

Nu har jeg ledt det hele igennem igen i office pakken og søgt på ordet normal under programmer.. men negativt resultat!!

Jeg har også set efter om der var nogle filer som kunne være det som du skriver men jeg har altså ikke kunne finde nogle.
Avatar billede swiatecki Novice
03. maj 2008 - 22:44 #6
den hedder normal.dotm mener jeg, finder lige en sti
Avatar billede swiatecki Novice
03. maj 2008 - 22:47 #7
På win xp

C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Application Data\Microsoft\Skabeloner
Avatar billede mejeristen Praktikant
05. maj 2008 - 18:35 #8
Hej  swiatecki

Tak for stien, jeg fandt det og ja det må være måden at gøre det på.

Jeg kunne dog ikke få det til at virke , den blev ved at starte op på samme. Men jeg skal lige have rodet lidt mere med det. Fik bare ikke mere tid efter jeg postede spørgsmålet. Men sjovt nok at det ikke kan gøres nemmere i sådan et program;-).

Kabbak smid et svar så du kan få lidt for ulejligheden også, dit var jo også rigtigt ,bare ikke nok til at jeg kunne finde det.

Tak for hjælpen allesammen , jeg gir lige kabbak et øjeblik til at smide et svar inden jeg lukker.