Avatar billede eky Nybegynder
03. maj 2008 - 16:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

BIOS opdatering og RAID

Jeg et Asus P5W DH Deluxe bundkort, hvor jeg kører Raid1 via Intel chippen, (samt raid 1 via Asus EZ-backup med 2 andre diske).

Jeg har lige kørt en bios opdatering (2602), som egentlig gik godt nok, men desværre var alle bios indstillinger ændret til default, bl.a. der hvor jeg havde sat den til at køre raid.

Så nu kan jeg kun boote uden mit raid (Asus EZ-backup virker dog stadig).
Hvis jeg sætter den til at køre raid igen, så får jeg flg. fejl under booten: 0xc000000e File:\boot\bcd Der betyder at den ikke vil boote.

Den foreslår at boote fra Windows cd'en og lave en repair, men når jeg booter med cd'en i, så når den slet ikke så langt. Den går simpelthen i stå, før man kan vælge repair.

Er der en der har et godt forslag til hvordan jeg får samlet mine diske til et raid1 igen?
Avatar billede thov Forsker
03. maj 2008 - 18:24 #1
Avatar billede eky Nybegynder
03. maj 2008 - 21:02 #2
Tak for det, har lige prøvet programmet.

Når jeg kigger på diskene med Raid2Raid, så ser det ud som om at jeg stadig kører raid, for den viser bl.a. 2 c-drev, på hver sin fysiske disk, og den skriver også, at jeg kører raid.

Men ud over det, så viser den også et ekstra drev med min windows partision, og jeg kan se på diskene, at der ikke kører raid 1, for data spejles ikke.

Ellers synes jeg ikke, at jeg kan bruge programmet.
Avatar billede eky Nybegynder
08. april 2009 - 18:23 #3
Kukker