Avatar billede tomchri Nybegynder
03. maj 2008 - 13:49 Der er 1 kommentar

2 laptops på samme netværk

Hejsa :)
Jeg har 2 laptops.
PC 1 - er en Windows XP
PC 2 -er en Windows Vista
Min XP pc er væsentligt hurtigere til at koble på internettet, end min Vista pc er. Og det undrer mig voldsomt.
Da begge pcere er koblet på samme switch, og får automatisk tildelt ip fra den lokale dhcp server funktion i switchen forstår jeg ikke, at min vista skal være så lang tid om at koble sig på.
Er der nogen som har et forslag til, hvordan jeg kan løse denne problemstilling, ide min vista er så lang tid om at koble på, at jeg foretrækker at bruge min ældre pc.

Tom
Herunder er mine settings fra ældre oc

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : laptop
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family
Fast Ethernet NIC
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-50-EB-08-17-E4
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 194.239.134.89
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 3. maj 2008 13:10:49
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 6. maj 2008 13:10:49

og her er mine settings fra min vista pc

Ethernet adapter Local Area Connection:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet
NIC
  Physical Address. . . . . . . . . : 00-0F-B0-61-81-44
  DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
  Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::283e:b8bb:6768:a77b%8(Preferred)
  IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.10(Preferred)
  Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Lease Obtained. . . . . . . . . . : 3. maj 2008 13:29:09
  Lease Expires . . . . . . . . . . : 6. maj 2008 13:29:13
  Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.239.134.89
  NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled
Avatar billede aners Nybegynder
16. juni 2008 - 20:54 #1
"hurtigere til at koble på internettet"

Hvad mener du egentlig med det? Snakker vi throughput? navneopløsning? rtt? rendering af websider? Andet lækkert?