Avatar billede rema Nybegynder
03. maj 2008 - 11:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

javascript value til php value

Hej,
Jeg har en værdi i et javascript

var thePage = 'listvalue';

den vil jeg så gerne fange i en php var

$list = ?

Jeg har prøvet med:
$db=="<script language=javascript>document.write(thePage);</script>"; og den printer værdien korrekt, men jeg kan ikke lave en if sætning på den, da den vil tage hele indholdet af $db

Hvordan gør jeg det? og den skal ikke gøre det igennem urlen

Håber at der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede Six Nybegynder
03. maj 2008 - 11:44 #1
Du kan overføre javascript variablen til en tekstfil, og læse tekstfilen med php - og hente variablen ud på den måde.
Avatar billede rema Nybegynder
03. maj 2008 - 12:36 #2
ok. Ved du hvordan man skriver til en .txt. fil fra javascript?
Avatar billede rema Nybegynder
03. maj 2008 - 13:47 #3
Jeg fik det til at virke på en anden måde.
Tak fordi du kiggede forbi.

Vil du have point?
Mvh
Rema
Avatar billede Six Nybegynder
03. maj 2008 - 20:36 #4
Ellers tak. :) - hvilken måde fik du det løst på ?
Avatar billede rema Nybegynder
03. maj 2008 - 21:13 #5
oki :) Det køre igennem et andet javascript og der i indsætter jeg den i en url og sender den til min php side.
Det er noget ajax hvor jeg vil opdater et felt fra en mysql.