Avatar billede lifeweb Nybegynder
02. maj 2008 - 22:17 Der er 6 kommentarer

Firefox fra kørmenuen

Hej

Jeg plejer at åbne websites ved at trykke win+r (kørmenuen) og derefter taste webadressen...

det virkede perfekt i Win XP - men i vista får jeg fejlen:
"windows kan ikke finde http://www.google.dk. Kontroller, at du skrev navnet korrekt, og forsøg derefter igen"

derudover skal jeg "godkende" (fortsætte), hver gang jeg åbner firefox...

hvordan kan jeg komme udenom dette?
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
02. maj 2008 - 22:32 #1
Prøv at skrive kommandoen således:

Firefox http://www.url.com

På min XP-maskine åbner Firefox og går straks ind på den angivne URL.
Jeg ved ikke om det virker på Vista, men give it a try.
Avatar billede lifeweb Nybegynder
02. maj 2008 - 23:01 #2
det virker ok - men jeg ville gerne undgå at skrive firefox...
det burde også kunne lade sig gøre i vista jo ;)

og det med at den kommer op og beder mig trykke fortsæt, er jeg sluppet for ved at slå brugerkontrol fra
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
02. maj 2008 - 23:12 #3
Du slipper nok desværre ikke for at skrive Firefox, men du kan eventuelt gøre det nemmere:

Smid en genvej til Firefox i C:\Windows.

Kald genvejen "F".

Så kan du skrive:

F http://www.url.dk
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
02. maj 2008 - 23:14 #4
Det kan faktisk gøres så enkelt her:

F url.com
Avatar billede lifeweb Nybegynder
02. maj 2008 - 23:36 #5
virtual1ty: er der godt nok så stor forskel på xp og vista? i xp virkede det jo perfekt
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
02. maj 2008 - 23:47 #6
Jeg bruger ikke selv Vista, og kommer heller aldrig til det, så jeg ved det ikke,
men en del er ihvertfald anderledes.

Det er muligvis en fejl i Vista (dem er der jo mange af).
Jeg kan ikke huske præcist hvornår, men senere på året kommer der er kæmpe service pack til Vista med fejlrettelser og alt muligt. Du kan jo vente på den og se om det løser problemet.