Avatar billede normann Nybegynder
19. juni 2001 - 21:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation/Kørsel af C# program

Jeg har et program i .NET pakken Beta 1, og når jeg deployer det får jeg også en installfil, som jeg fint kan installere på min egen computer - men forsøger jeg at installere programmet på en anden computer, får jeg en fejl på kørselstidspunktet, hvor den brokker sig over at den mangler nogle dll\'er. Blandt andet mscoree.dll, msvcr70.dll osv.
Kan man virkelig ikke køre et .NET program på computere uden .NET (og alle dens dll\'er)?
Eller har jeg glemt at afvinke et felt et sted som inkludere disse i min executable ?

Håber at nogen kan hjælpe !
Mvh.
Bo
Avatar billede lars_r Nybegynder
22. juni 2001 - 16:17 #1
Såvidt jeg har forstået, så kan du ikke køre managed code på en maskine, med mindre den kører .NET. Hvis du laver unmanaged code, skulle du kunne køre det på en almindelig WinPC. Jeg har dog ikke prøvet det endnu, så jeg ved ikke helt, hvordan det virker.
Avatar billede normann Nybegynder
22. juni 2001 - 16:33 #2
I VS.NET BETA 1 er der ingen mulighed for at inkludere en fortolker, men det er der i VS.NET BETA 2 som jeg desværre ikke kan få fat på. Øv øv.
Avatar billede lars_r Nybegynder
02. juli 2001 - 15:34 #3
Jeg har lige læst, at BETA 2 ligger til download hos Microsoft.
Avatar billede normann Nybegynder
02. juli 2001 - 15:45 #4
desværre har jeg ikke MSDN abonnement og jeg kender ikke nogen der har det - så den mulighed har jeg ikke. Øv