Avatar billede percr Nybegynder
01. maj 2008 - 15:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mit digitalkamera æder batterierne

Når mit digitalkamera ligger og er slukket, opdager jeg at når jeg så skal bruge det efter et stykke tid så er batterierne flade, selv om det ikke er længe siden at jeg opladede dem. Det er vel ikke meningen at jeg skal fjerne batterierne når jeg ikke bruger kameraet? Er det kameraet det er galt med? Jeg bruger for øvrigt nogle ordentlige batterier.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
01. maj 2008 - 15:48 #1
"et stykke tid"

Hvor meget tid drejer det sig om? En dag, en uge, en måned?
Når kameraet ikke skal bruges i længere tid (over en uge), er det en god idé at fjerne batterierne, for at undgå at de aflader sig selv.

Hvis ovenstående ikke er tilfældet, så tjek, at kameraet er FULDSTÆNDIG slukket
- se evt. om der er en eller flere lamper der lyser og lignende.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. maj 2008 - 15:52 #2
Alle batterier har en indbygget modstand der gør at de aflader over tid. Dette gælder specielt NiCd batterier og i mindre grad LiION.
Avatar billede percr Nybegynder
01. maj 2008 - 16:06 #3
det kan dreje sig om en måned
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
01. maj 2008 - 16:10 #4
Så bør du helt bestemt tage batterierne ud for at undgå at de aflader, men også for at undgå at batterisyre eventuelt ødelægger holderne.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
01. maj 2008 - 16:11 #5
Det med batterisyren er ikke så sandsynligt, men det KAN ske, og det ville da være ærgeligt.
Avatar billede percr Nybegynder
01. maj 2008 - 16:42 #6
OK tak for svaret til virtual1ty, så blev jeg da så klogere.
Send lige et svar så jeg kan give dig dine points.
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
01. maj 2008 - 16:47 #7
Svar.