Avatar billede erikbop Nybegynder
01. maj 2008 - 14:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bestemt website kan ikke tilgås via WLAN

Hej.
En bekendt har en Windows Vista Business-bærbar.
Internet virker fint, uanset om hun
1) kobler sig direkte til Stofa-modemmet med kabel eller
2) forbinder sit access point (DWL-G700AP, ikke router) til modemmet og bruger WLAN.

Dvs. i begge tilfælde får klienten en offentlig ip-adresse.

PROBLEM
Der er dog lige én side, der ikke virker, når hun kører WLAN (https://www.himmerland.dk). Den virker fint når hun er direkte forbundet til modemmet. En anden bærbar kan tilgå siden uanset om det er via LAN eller WLAN.

https://www.himmerland.dk er i Internet Explorer tilføjet zonen "Trusted Sites".

FORSKEL
1) Når man tilgår siden direkte forbundet til modemmet, viser Internet Explorer, at www.himmerland.dk er i zonen "Trusted sites" og det virker.

2) Når man tilgår siden via WLAN, viser Internet Explorer, at www.himmerland.dk er i zonen "Internet" og det virker ikke. "Internet Explorer kan ikke vise websiden"

Det har virket.
Nogen idé om hvad det kan være?
Avatar billede jokkejensen Novice
01. maj 2008 - 15:52 #1
sikkert noget DNS..

Prøv fra dosprmpt

ipconfig /flushdns

bagefter:

ipconfig /renew

Ellers sikre lige at host filen er tom, at der ikke er noget himmerland.dk der i:

Ligger i %system%\system32\drivers\etc\hosts

/JJ
Avatar billede erikbop Nybegynder
01. maj 2008 - 17:27 #2
Jeg har tjekket hosts-filen.
Jeg har ikke prøvet ipconfig /flushdns, men en genstart flusher vel også dns'en.

Jeg kan se nederst i Internet Explorer, at den godt kan opløse www.himmerland.dk til ip-adressen.
Avatar billede erikbop Nybegynder
28. september 2008 - 21:52 #3
Lukker spørgsmål.