Avatar billede lonepeter Novice
01. maj 2008 - 09:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Sammenligning af processorer

Hejsa...

Da min gamle computer efterhånden er så gammel og sløv at der skal i håndsving i siden på den for at få den i gang, må jeg nok hellere snart ud og købe en ny... :-)

Men... - så melder spørgsmålet sig vedr. valg af processorer, det er jo efterhånden en mindre jungle...

Har for eksempel kig på et par forskellige der sidder i Dell maskiner...

Intel® Core™ 2 Quad-Core Q6600-processor (2,4 GHz, 8 MB cache, 1066 MHz FSB)

AMD® Athlon™ 64 X2 dual-core-processor 6000+

Jeg formoder at den førstnævnte intel processor er den hurtigste?! Jeg har forsøgt at google mig lidt frem på sammenligninger men har ikke fundet en rigtig god side - så er der en af jer der kender en side hvor man kan sammenligne de to (og andre) processores hastigheder?!

Peter
Avatar billede meterpunk Nybegynder
01. maj 2008 - 12:59 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2008 - 15:12 #2
Jeg vil gaette paa at ved single threaded brug vil Q6600 vaere et en cifret antal procent hurtigere end 6000+ mens ved multithreaded brug vil den vaere dobbelt saa
hurtig.
Avatar billede lonepeter Novice
01. maj 2008 - 15:49 #3
meterpunk og arne v, jeg takker for jeres kommentarer, læg et svar begge, så deler i points.

Sådan som jeg læser det så er "AMD® Athlon™ 64 X2 dual-core-processor 6000+" en ganske hæderlig processor ikk?!

Jeg har lige et tillægs spørgsmål, når man kigger på dells hjemmeside så er der to næsten ens processorer at vælge imellem til samme pris, hvad er egentligt forskellen...?!

AMD® Athlon™ 64 X2 dual-core-processor 6000+

AMD® Live Technology - Athlon™ 64 X2 dual-core-processor 6000+

Peter
Avatar billede meterpunk Nybegynder
01. maj 2008 - 16:03 #4
Jo X2 6000+ er en glimrende CPU, Q6600 er bare en del bedre. Så det kommer jo an på hvilke krav man stiller og hvilken pris man vil betale.
Det sidste spørgsmål, du stiller, kan jeg desværre ikke svare på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. maj 2008 - 20:39 #5
Det er samme processor - alle AMD Athlon 64 X2 dual-core processorer har denne teknologi indbygget.
Live Technology er AMD´s pendant til Intels Viiv teknologi.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. maj 2008 - 02:23 #6
svar
Avatar billede 4jmadsen Nybegynder
12. august 2009 - 14:10 #7
Linket virker desværre ikke mere. Man får kun en Sorry meddelelse om at siden er udgået
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2009 - 14:33 #8
4jmadsen - det er korrekt. Opret et spørgsmål hvis du mangler hjælp til noget...
Avatar billede 4jmadsen Nybegynder
12. august 2009 - 19:02 #9
Hej John, har oprettet et spm under hardware pc om processor sammenligning på laptop. Håber nogen kan hjælpe mig.