Avatar billede percr Nybegynder
30. april 2008 - 17:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan et webcam optage uden at pc-en er tændt

jeg er helt på bar bund ang. webcam. jeg kunne tænke mig at bruge det til overvågning, skal pc-en så være tændt? og kan man få trådløst webcam?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. april 2008 - 17:53 #1
Kun hvis dit web cam er et kamera lavet til dette og dermed en del dyrer en almindelige web cameraer.

www.axis.com laver web cameraer der er specifikt til overvågning. Disse kameraer indeholder eget netkort og skal ikke sættes til en computer for at virke, skal de optage skal de dog have adgang til noget diskplads hvor filerne kan placeres da  de ikke selv indeholder diskplads.

Axis kameraer har en masse smart e funktionalioteter til overvågning, du kan f.eks. få kameraer der kan styres remote. DVS du kan både dreje, panorere og zoome sidende hjemme fra over nettet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. april 2008 - 17:54 #2
http://www.axis.com/products/video/camera/index.htm

Det er disse kameraer du skal kikke på og de kan købes i dk f.eks. gennem computerstore i århus
Avatar billede percr Nybegynder
30. april 2008 - 21:51 #3
OK, tak for svaret, jeg vil se om jeg kan komme videre herfra.
Avatar billede percr Nybegynder
30. april 2008 - 21:56 #4
jeg er lidt i tvivl om du har fået dine points.
Avatar billede fluse Nybegynder
30. april 2008 - 22:24 #5
En god løsning sammen med de webcams kunne være en lille NAS server. fx. en synology DS107 som er rimelig billig.
Avatar billede fluse Nybegynder
01. maj 2008 - 01:17 #6
Linksys Wireless-G Internet Home Monitoring Camera WVC54GCA: 700kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=439904

Synology Disk Station DS-107 NAS server: 1100krhttp://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=433929

Synology NAS serveren kan en masse ting, web server, ftp server, Fil lager, iTunes server, printer server... men... der er også indbygget en funktion til at styre IP webcamps (altså et webcam der bliver sat til netværket). Der ud over bruger den meget lidt strøm i forhold til en PC. ca. 27w når den er aktiv, og 10w når den bare står og står :)

"The Synology Surveillance Station provides you an easy and economical network video recording solution. By connecting the IP cameras to the network and setting up the camera on Surveillance Station, you can watch the camera-monitored area on a real-time basis. Also, you will be able to view and manage the recorded video clips, and set up camera recording details, including schedule, recording frame rate, motion-detection area, and resolution. Feel free to choose either the continuous or motion-detection recording mode that best fits your need."

WD Caviar SE WD3200AAJS 320 GB: 400kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=349243