Avatar billede pzymex Nybegynder
30. april 2008 - 10:53 Der er 2 kommentarer

Small business server domæne

Jeg har indkøbt en small business server som skal fungere som Domæne kontroller..

Hvordan skal dhcp og DNS sættes op..

Jeg har sat netstikket direkte i min ADSL router som pt fungerer som dhcp server..

skal jeg have 2 netkort i computeren for at få det til at fungere, og hvorledes får jeg klienterne til at kunne komme på Internettet osse??

Håber i forstår spørgsmålet..

Mvh Jens
Avatar billede anddk Praktikant
01. maj 2008 - 10:14 #1
Jeg syntes ikke det lyder særlig sikkert det du har gang i.

Ved godt man kan lave den løsning men 2 netkort, men det er ikke noget jeg ville gøre. Jeg ville købe en router / firewall og køre det hele i samme lan.

På en 2003 SBS server der der en startguide som du bare køre, den opsætte selv domane, DHCP mv. Ikonet ligger på skrivebordet ellers sætte du cd1 i.
Avatar billede pzymex Nybegynder
05. maj 2008 - 15:00 #2
Ok, det vil jeg lige kigge på..  mvh Jens