Avatar billede saldern Nybegynder
19. juni 2001 - 19:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Deling af en Stofanet forbindelse

Jeg Ved godt dette spørgsmål er stillet før, men jeg er lidt ny i faget.
Jeg har 2 PCére der skal dele en stofa forbindelse, det er et netværk etableret der virker fejl frit og der er en stofa forbindelse der virker fejl frit.
Begge computere har windows 98.
Så der bare lige det hvor finder jeg et gratis program der ikke udløber efter 30 dage, der virker? og hvordan sætter jeg det op?
Hvad skal der ændres på opsætningen af eksploren på klient pcén samt netværkskort?

Håber i vil hjælpe mig
venlig hilsen
Morten
Avatar billede zycho Nybegynder
19. juni 2001 - 19:54 #1
Har du en hub/switch ?
Avatar billede saldern Nybegynder
19. juni 2001 - 19:55 #2
Nej det har jeg desværre ikke
Avatar billede zycho Nybegynder
19. juni 2001 - 19:56 #3
Men internettet kører nu på begge pc´ere ? Så det du vil have os til er at finde et freeware program som kan dele en inet linie ?
Avatar billede scorpio Nybegynder
19. juni 2001 - 19:58 #4
Brug \"Deling af internetforbindelse\" der følger med WIN98. Deb fungerer fint.

Vælg start>indstillinger>kontrolpanel>tilføj/fjern programmer.

Vælg fanebladet \"Windows installation\">internetværktøjer>Deling af internetforbindelse.

Herefter er du klar til at dele internetforbindelsen.
Avatar billede saldern Nybegynder
19. juni 2001 - 19:59 #5
Nej der er kun internet på den ene pc, og jeg vil gerne have det på dem begge og helst gratis.
Avatar billede zycho Nybegynder
19. juni 2001 - 19:59 #6
scorpio > Det har han IKKE hvis han har Win98 (first edition)......

Det er kun med Win98se man kan det!
Avatar billede saldern Nybegynder
19. juni 2001 - 20:00 #7
jeg ved ikke om det er den vesion jeg har men det er en 98 v.2
Avatar billede zycho Nybegynder
19. juni 2001 - 20:02 #8
Hvis du har Win98se så brug scorpios løsning. Hvis ikke så se her.......

Tror det kan klare din opgave, og så er det freeware!

http://download.cnet.com/downloads/0-10062-100-4063868.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-18.4063868
Avatar billede saldern Nybegynder
19. juni 2001 - 20:06 #9
Ok jeg har downloade det program, hvad gør jeg nu?
Avatar billede zycho Nybegynder
19. juni 2001 - 20:21 #10
Installer programmet.....Jeg kender det ikke, men det må være ret simpelt (det plejer de freeware programmer at være)

MvH
Avatar billede saldern Nybegynder
19. juni 2001 - 20:23 #11
Ok jeg skal prøve, men er der ikke nogle IP ardresser eller gateways der skal ændres?