Avatar billede 1rc Nybegynder
28. april 2008 - 20:48 Der er 11 kommentarer

Gamer pc hjælp??

Hvad siger i til den her.. ? er det noget der kan spille nogle nye spil :P i fin grafik ?

Og den samler nå man køber den der ?

og nogle der har noget dårlig eller godt og sige om
prcdata.dk

http://www.prcdata.dk/produkt/gaming-pc-core-2-duo-e8400-2gb-ddr2-500gb-gf8800gt/81889472/
Avatar billede bramming Nybegynder
28. april 2008 - 21:12 #1
Umiddelbart ja... Du kan jo til en hver tid smide flere ram i!.. Og kigger du på edbpriser.dk side kan du se den processor er rimelig efterspurgt så den skulle ikke fejle noget grafikkortet burde også sagtens kunne trække en masse!...

- Eneste som sagt er måske rammene, der ville jeg opgradere en smule i hvert fald smide en ekstra stang 1024 eller 2x 512 i!

Har handle ved prc data i mange år, aldrig været problemer.. og har jeg haft en vare (havde et grafikkort) der var defekt, jamen så sendes det retur og et nyt kommer!
Avatar billede 1rc Nybegynder
28. april 2008 - 21:15 #2
Er 2 gb ram ike nok... skal køre på xp 32 bit ?
Avatar billede bramming Nybegynder
28. april 2008 - 21:20 #3
Jo, også det jeg mente :) ... Det burde det være!
- Og hvis så er ram jo slet ikke så dyrer idag... men jeg tror slet ikke det bliver nødvendigt med mere!
Avatar billede 1rc Nybegynder
28. april 2008 - 21:23 #4
Nej  hehe  og tak :P
Avatar billede bramming Nybegynder
28. april 2008 - 21:29 #5
Jamen velbekomme!...
Kender i hvert fald en som har den samme cpu og grafikkort + 2 eller 3 gb ram, han spiller COD4 flydene f.eks.. så den skulle sku kunne kører max :)
Avatar billede 1rc Nybegynder
28. april 2008 - 21:43 #6
Okay lækkert nok ved du hvor meget hans grafikort larmer... for det er der mange der siger det gør rigtig meget..
Avatar billede bramming Nybegynder
28. april 2008 - 21:58 #7
Altså jeg synes ikke det siger alverden og jo det kan godt sige noget når han virkelig presser det, men der sidder han jo osse med lydeffekter eller store hovedtelefoner.. når han så arbejder i Win alm, syns jeg ikke det siger det store, der synes jeg det er identisk med køleren på bundkortet hvilket er ganske udemærket!
Avatar billede 1rc Nybegynder
28. april 2008 - 22:09 #8
Okay bare fordi der mange der giver det helt ned til 1 stjerne pga. det. Så må det jo være slemt...’

men ham det første siger og noget med 2 forskellig kølere.. tror du jeg kan ringe ind til dem og høre hvad det er for en der sider på den pc jeg vil købe.?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=403911
Avatar billede bramming Nybegynder
28. april 2008 - 23:46 #9
Ja da kan du da, er da en service de skal leve op til!.. Så kan du roligt gøre.. du kan jo også hører dem hvad en evt modifikation skal koste i form af du vil have et andet kort i i stedet?.. Nu skal du huske på at folk har forskellige opfattelser af alt, og nogle bare den pipler det mindste så larmer den, jeg har en der faktisk ikke siger mere en 8 db, men det er nok til jeg mener den larmer :D ... bare fordi jeg kan hører det der meget meget svage.. zzzz eller hvad den siger :)
Avatar billede mash Mester
28. april 2008 - 23:56 #10
hvis du skal spille eks. world in conflict i veryhigh vil den hakke ved atombomben, men ellers ok setup(hakke osse med et 8800gtx).

larm og preformence hænger desværre sammen med mindre man invistere en formue i eks. kyrotech co2 køling.

de fleste "silent" kort hænger i bræmsen når der virklig skal lave noget.
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. april 2008 - 13:34 #11
De fleste silent kort, opfører sig lidt ligesom low rpm grafikkorts.
Men problemet, er at folk tror de total kan undvære blæser i passiv kølede systemer, og det er en total misforståelse.
Til silent systemer, har flere kabinet udviklere, efterhånden produseret kabinetter, med en 25 cm stro blæser på siden, som smart nok, er pladseret, lige precis der hvor grafikkorts køleren, vil stikke op, på passive systemer.

Fordelen, er jo at en kæmpe stor blæser, kørrer f.eks kun 600 rpm, og dermed støjer, mindre, og ved en lavere tone ( 600 hz i dette tilfælde), end en lille blæser, som skal f.eks køre 1500 rpm eller flere. hele hemmeligheden er den rigtige airflow.

Jo lidt rigtigt, er der ved det du skriver. passive grafikkorts, er tit droslede lidt ned i hastighed, men de kan stort set det samme. om ikke andet, så kan man skrue hastigheden op på "normal" hastighed. Man har kunnet være heldig at finde " silent" grafikkorts, som var produceret, ved mindre chips brænding. det resulerer så i mindre strøm forbrug, og mulighed, for højere overclock hastighedder. Ikke fodi, jeg kender til nogle lige nu,. men for ca 5 år siden, mener jeg der var.

Jeg syntes, dit system, ser ok ud. en god balance, imellem, hastighed, og strøm forbrug. cpu køleren, ville jeg skifte til min yndlings køler: Zalman 9700 led ( ren cobber ). den er dejlig stor, og meget effectiv, uden at støje som jeg ved ikke hvad. Man kan godt finde mindre støjsvage cpu kølere, men så er de ikke så effective.

om vinteren. er der ikke de store problemmer, selv med boxed kølere. men om sommere, hvor solen står ind af vinduet, og der kan blive 35 grader, og støv har lagt sig på køleren, som en isolerende tæppe, så begynder problemmerne at opstå.

Men det er et udemærket cpu køler, den du har valgt. jeg har bare min favorit køler. ( den er ret høj zalman køleren, så man skal lige checke om der er plads i kabinettet.) den er også ret tung, pga ren cobber. det betyder bare at du ikke skal udsætte din computer, for pludselige ryk /stød under transport. for vægten allene, kan hvis du er uheldigt knække bundkortet.