Avatar billede lonerangr Nybegynder
28. april 2008 - 12:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vista fejlgenoprettelse

Min Asus notebook, med Windows Vista, vil ikke starte op. Den er gået i windows-fejlgenoprettelse, hvor jeg har følgende valgmuligheder.

1: Start reparation under start
2: Start windows normalt

Vælger jeg 1, vender den tilbage til samme sted efter få sekunder. Vælger jeg 2, rebooter maskinen, og ender ligeledes det samme sted.

Nogen gode ideer?
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 12:53 #1
Hej, har du ikke en Windows eller Recovery CD som kom med Asus'en eller der hvor du købte Vista...?

Ikke fordi jeg vil have du skal formatere i første omgang men fordi der med Windows CD'en i er mulighed for at lave en reperation af installationen... ikke uden.
Ellers er det jo også hvis du har en Vista CD (dvs. ikke Recovery fra Asus) at lave en parallel installation af Windows og så tage backup af det du skal have og så lave en fuld Recovery og starte på en frisk.

Så et lille side spm. hvilken version af Vista er det?
Avatar billede lonerangr Nybegynder
28. april 2008 - 13:33 #2
Det er en Home Premium. Jeg har recovery-CD'en, men ikke en decideret Windows-CD. Jeg har en anden Asus magen til, og havde håbet jeg kunne oprette en cd at boote med, men det ser ikke længere ud til at være muligt.
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 14:13 #3
hmm, det kan være du kan køre mulighed nr 1 med recovery cd'en i men vær opmærksom på at den ikke begynder at køre en Fuld-Recovery så mister du dine data.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
28. april 2008 - 14:16 #4
Det er netop hvad den advarer om, så jeg turde ikke lige trykke "next"
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 22:13 #5
Ja men så ved jeg ikke om du kender nogen som har en Microsoft Windows Vista Home Premium OEM cd, men ellers skal du downloade cd'en hvis du har adgang til en anden computer.
Skulle mene det j.f. MS-licens aftale er lovligt så længe du har en lovlig licens, og ikke har til sinde at bruge en kopi/ulovlig licens.
Der ved få en kopi af Windows cd'en.
Avatar billede lonerangr Nybegynder
29. april 2008 - 09:25 #6
Jeg fik fat i en original Vista-DVD. Jeg bootede fra den, og valgte "Reparer". Operationen lykkedes, og patienten overlevede :-)

Smid et svar for points.
Avatar billede mwazone Nybegynder
29. april 2008 - 22:00 #7
Det var godt at høre... Det er altid rat når man kan rede alle sine filer.
Avatar billede sgiwdul Nybegynder
15. juni 2008 - 13:45 #8
TAK, TAK, TAK
Det hjalp også mig med at boote fra Vista-DVD'en sådan:
Fra selvsvingsskærmen: Start normalt, F12, boot fra CD, og her skal trykkes ENTER hurtigt, ellers går den i selvsving igen.