Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 11:04 Der er 10 kommentarer

Fra office 2003 til office XP

Hejsa.

Jeg har en computer hvor der preinstalleret lå Office 2003 på. Ham der skal have computeren vil gerne have Office XP på den, da han ikke kan finde ud af at bruge 2003 endnu.

Jeg prøvede så at afinstallere office 2003, og derefter installerede jeg office xp, men hvis jeg går ind i outlook siger den som det første: "Mappeindhold kan ikke åbnes, skal filsystem åbnes istædet?".

Jeg har flere gange prøvet at fjerne alt hvad der kunne ligge af skulte filer fra office 2003 og også office xp, men det virker ikke...

Er der nogen der kan se sig ud af dette problem?

Venlig Hilsen
Simon Duun
Avatar billede leif Seniormester
28. april 2008 - 11:18 #1
Mener du ikke at du vil gå fra Office 2007 til 2003 ?

Forskellen mellem Office XP og 2003 er da ikke så stor, men det er forskellen mellem 2003 til 2007
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 12:00 #2
Jo jeg vil nemlig gerne gå fra 07 til 03, da ham der skal bruge computeren ikke har tid til at sætte sig ind i det nye udseende... :)
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 12:43 #3
Hej, jamen den nemmeste måde at løse dette på er hvis i endnu ikke har anvendet Outlook 2007 (sådan at der ikke er noget data i Outlook filen som skal gemmes), så er det at få slettet profilen osv. ned dette gøre ved at følge guiden på nedenstående link.

http://ticket.mwazone.com/KB/a14/remove-outlook-profile.aspx

Så skulle du ved at udføre denne artikel samt den som er linket til "How to delete outlook stoage files", så skulle de efterfølgende kunne åbne din Outlook 2003 og så sætte den op som for første gang (dvs. mail konto osv.) og så køre derud af.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 13:02 #4
#3 Jeg har desværre haft hentet mails via outlook 07, så der er noget inde i de datafiler der, men skal jeg prøve alligevel?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. april 2008 - 13:05 #5
Det var vel også en mulighed at få de klassiske menu'er tilbage:
http://www.addintools.com/english/menuoffice/default.htm
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 13:51 #6
OBS --== BAKCUP OUTLOOK DATA FILER ==--

Ja altså outlook profilerne kan godt slettes, men inden data filerne (.pst) bliver slettet skal du tage en kopi af dem (anden sti/usb-pin eller lign.).

Det er nemlig meget muligt at fejlen ligger i profilens opsætning da du jo har oprettet profilen og outlooks opsæt i 2007, og som med så meget andet software så er det ikke bagud kompatibelt men kun frem ad.
Så vil mene det er der du har problemet.

Men mht. til at slette outlook profilen så er det lidt svære at lægge den gamle datafil ind i en ny profil, men kan gøres.

1. tage backup af .pst filer
2. udføre http://ticket.mwazone.com/KB/a14/remove-outlook-profile.aspx
3. udføre http://ticket.mwazone.com/KB/a15/remove-outlook-files.aspx
4. Starte outlook som normalt (gennemføre wizard som første gang + opsætte mailkonto)
5. udføre http://ticket.mwazone.com/KB/a19/sdan-importeres-data-fra-en-pst-fil-til-outlook.aspx

Du skulle nu gerne have en Outlook 2003/XP som virker fint uden problemer.
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 13:55 #7
vejmand <-- mht. det software, det er jo ellers meget smart, desværre er det ikke gratis, så hvis han alligevel har en "gammel" 2003'er liggende på hylden kan han jo lige så godt bruge den, kvit og frit.
Avatar billede mwazone Nybegynder
28. april 2008 - 13:56 #8
Den fil du skal have fat i hedder i 99% af tilfældende Outlook.pst men tag backup af dem alle (for en sikkerheds skyld).
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2008 - 14:00 #9
Det er ligemeget meget backupen, da alle de mails der ligger der alligevel skal smides ud!... :) Prøver lige nogle af de mange forslag...
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 03:15 #10
Er problemet løst?