Avatar billede mcphreak Nybegynder
19. juni 2001 - 18:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

StringCheckker

Jeg har en Tekstbox, hvor folk skal kunne skrive alle tegn i. Denne sendes så til En javabean, og lagres i en klasse som en streng. Er der nogen som kender et godt java program til at løbet den igennem så der ikke bliver nogle problemer når det hentes frem igen (Såsom uønskede linjeskift osv samt prob. med \" tegn)
Avatar billede disky Nybegynder
19. juni 2001 - 19:35 #1
jeg plejer at lave dem selv.

p.s. hvis du skal lave om på strengen af en eller anden grund, lav den om til en StringBuffer() først, det performer MEGET bedre.

Avatar billede mcphreak Nybegynder
20. juni 2001 - 10:24 #2
Men spørgsmålet var om der ikke findes en standardkode, som man kan sætte ind som checkker for det hele?
Avatar billede disky Nybegynder
21. juni 2001 - 13:52 #3
Som sagt jeg laver det selv. det er peace of cake at lave.
Avatar billede mcphreak Nybegynder
21. juni 2001 - 13:55 #4
klaret, sev
Avatar billede disky Nybegynder
21. juni 2001 - 14:02 #5
hvis det driller skal du endelig bare spørge igen :)
Avatar billede warpgiga Nybegynder
25. juli 2001 - 01:22 #6
jeg har selv har problemet..

jeg har lavet et tag kaldet <giga:HTMLEncode> som jeg wrappe rundt om html for at fjerne tag tegn.
jeg bruger også URLDecoder.decode() og URLEncoder.encode() til a sikre inholdets integritet.. jeg ser kun problemer i dette hvis man i indholdet benytter tags som &gt; og &lt;
.. håber det kan hjælpe nogen.. ;)
Avatar billede disky Nybegynder
25. juli 2001 - 08:52 #7
warpgiga: hvad er det lige dit problem er ?
Avatar billede warpgiga Nybegynder
25. juli 2001 - 18:43 #8
sorry.. jeg har ikke noget problem.. tastefejl.. ;=

der skulle have stået:

Jeg har selv haft problemet...  ;) og løst det...