Avatar billede annacondaknud Nybegynder
27. april 2008 - 15:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern haddisk med usb over router til flere computer

Hej

Jeg kan ikke rigtige finde ud af alt det her med nas og eksterne harddiske med usb over en router.

Jeg vil gerne have en ekstern harddisk som jeg kan bruge til mere end en computer samtidig. Hvis den kan sidde i en router med et usb stik, ville det være nemt. men så skal routeren understøtte et eller andet, som jeg ikke rigitg kan finde ud af hvad er.

Routeren skal også være til trødløs netværk.

Det skal være sådan at jeg bare kan gå ind på den eksterne harddisk, ligesom i Stifinder, ikke noget med nogen ekstra programmer.

Jeg behøver ikke og have mulighed for at kunne bruge den eksterne harddisk fra andre steder end hjemme. Jeg mener at den ikke behøver at være og finde på nettet, ligesom FTP. Hvis I forstår.

Er der nogen der ved hvilken Router jeg skal have fat i. Gerne en billig en. den behøver ikke kunne rækker vildt langt. den skal understøtte 802,11A B eller G. Det er nemlig de standarter der er i min bærbar.

Håber I kan hjælpe mig

Venlig Hilsen
Dennis
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 15:35 #1
Du køber bare en trådløs router der er såmænd ikke den store forskel indenfor det samme prisleje og alle understøtter den standard du nævner, hertil en netværks-harddisk og så bør det spinne
Avatar billede annacondaknud Nybegynder
27. april 2008 - 15:42 #2
Tak.

Jeg har prøvet og kigge lidt på netværks-harddisk, og jeg syntes ikke rigtig det kan lade sig gøre og finde en som er omkring 500 Gb og som ikke koster mere end 1300-1500 kr. og så skal den også være i NTFS format, så jeg kan lægge dvd'er over på den. eller store dvi filer.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2008 - 08:13 #4
Lidt respons
Avatar billede annacondaknud Nybegynder
30. april 2008 - 09:06 #5
Hej Sorry.

Ja jeg er endt op med at købe denne router
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=227935

og denne harddisk
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377902

Jeg har ikke fået varene endnu og skal nok lige vende tilbage med noget respons på hvordan det kommer til at virke.

Hvis du vil sende et svar så skal jeg nok acceptere så du kan få pointene..
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2008 - 08:50 #6
:o)