Avatar billede mejeristen Praktikant
26. april 2008 - 22:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Process1 initialization_failed ved win 2000 installation

Hejsa.

Jeg skal installere win 2000 på en spritny com

Det er en intel pentium 4 cpu 3,4 GHz 64bit med en ny maxtor 80. GB harddisk. Hardisken er med ide kabel og dvd drevet er med sata kabel og 1 GB DDR2 ram.

Har forgæves prøvet at installere win 2000,når jeg booter og den indlæser filerne stopper den hver gang den når til indlæser cd rom filsystem og så når den lige at skrive et eller andet med 2000!!! så bliver skærmen sort og et øjeblik efter kommer den blå skærm med fejlmeddelelsen Process1 initialization_failed!!

Hvis jeg starter op uden om cd så kommer fejlen NTLDR mangler!!

Jeg synes jeg har checket alt og det skulle være ok, jeg har prøvet at køre forskellige test med hirens boot cd uden fejl.

Men hvis jeg smider en xp cd i så kommer jeg fint igennem til at kan installere på harddisken???

Håber der er nogen som har et par gode råd eller en løsning:-)

På forhånd tak
Avatar billede mejeristen Praktikant
26. april 2008 - 22:53 #1
Ps: jeg har prøvet 2. forskellige windows 2000 cd er og der burde ikke være fejl på begge;-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. april 2008 - 23:00 #2
Tror det skyldes kombinationen, SATA/Windows2K...
Har du ikke mulighed for, at installere fra et IDE drev?
Avatar billede mejeristen Praktikant
26. april 2008 - 23:05 #3
Hej og tak for det hurtige svar:-)

Nej der er ikke ide stik på det drev, kun sata stik men så må jeg da lige prøve et andet drev og sætte på ide kablet.
Avatar billede mejeristen Praktikant
26. april 2008 - 23:08 #4
Hmm, der er kun et ide stik og resten er sata stik på bundkortet!!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. april 2008 - 23:20 #5
Er der ikke et ekstra ledigt stik på IDE kablet, som du kan sætte i IDE stikket på et andet passende DVD eller CD-Rom drev?
Avatar billede mejeristen Praktikant
26. april 2008 - 23:22 #6
Jo er lige ved det og vender tilbage;-)
Avatar billede mejeristen Praktikant
26. april 2008 - 23:33 #7
Victor-1, du er en knag;-)

Det var simpelthen det der var galt... det kører nu:-)

Så vil jeg nyde det sidste af denne aften i sofaen og mange tak for hjælpen.

Smid et svar så du kan få dine velfortjente point:-)

God weekend.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. april 2008 - 23:39 #8
Mange tak, og i lige måde. ;o)