Avatar billede czharina Nybegynder
25. april 2008 - 21:48 Der er 5 kommentarer

Indkapsl en bid php-tekst i en knap

Hej alle!

Eftersom jeg var så heldig at få besvaret et spørgsmål før, forsøger jeg mig nu igen.

Jeg vil gerne have "Add to cart" teksten på denne side:

http://www.carlinart.net/shoppingcart/index.php

til at fremstå som knapper.

"Add to cart" ligger i en php bid der ser sådan her ud:

<?php

$sql = 'SELECT * FROM books ORDER BY id';
$result = $db->query($sql);
$output[] = '<ul>';
while ($row = $result->fetch()) {

    $output[] = '<li>'.$row['title'].' '.$row['author'].': &euro; '.$row['price'].'

    <br />

    <a href="cart.php?action=add&id='.$row['id'].'"" class="moerk"">Add to cart</a></li>';

}
$output[] = '</ul>';
echo join('',$output);

?>

Så jeg tænker at det må være denne her linje:

<a href="cart.php?action=add&id='.$row['id'].'"" class="moerk"">Add to cart</a></li>';

Der skal pilles ved, for at gøre det til en knap. Jeg har prøvet at putte <button type="submit"></button> klammer ind på diverse måder, men det der sker er at når knappen kommer frem, forsvinder dens evne til at dirigere videre, som om php handlingen går tabt.

Er der nogen som ved hvordan man gør for at indkapsle denne tekstbid i en knap?
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2008 - 22:01 #1
<ole>

<button onclick="location.href=\'cart.php?action=add&id='.$row['id'].'\';return false">Add to cart</button></li>';

/mvh
</bole>
Avatar billede czharina Nybegynder
25. april 2008 - 22:08 #2
TUSIND TAK!! :)
Avatar billede czharina Nybegynder
25. april 2008 - 22:19 #3
Hvis jeg skal sætte en class="blue" ind et sted, hvor sætter jeg den så? Har prøvet sådan her:

<button onclick="location.href=\'cart.php?action=add&id='.$row['id'].'\';return false" class="blue">Add to cart</button></li>';

men den reagerer ikke på det.
Avatar billede czharina Nybegynder
25. april 2008 - 22:27 #4
Altså for at linke til et style sheet så jeg kan css'e min knap. :)
Avatar billede czharina Nybegynder
25. april 2008 - 22:40 #5
Nevermind, jeg fik det til at virke ved at skrive:

<button onclick="location.href=\'cart.php?action=add&id='.$row['id'].'\';return false"<a class="blue">Add to cart</button></li>'

yay!