Avatar billede nomisweb Nybegynder
24. april 2008 - 23:46 Der er 4 kommentarer

Hardware løsning

Hej,

Jeg sidder i mit firma og skal til at finde ud af hvilken hardware løsning der vil være bedst for os og jeg syns den er lidt svær.
På den ene side ville det være smart at vi alle havde bærbare som vi så tilsluttede nogle skærme og tastetur på arbejdet. Det ville også være smart i forbindelse med kundebesøg.
På den anden side vil vi gerne have 3 skærme tilsluttet computeren i alt (2 eksterne hvis det var bærbar) og vi bruger en masse tynde klienter til noget af arbejdet, så en stationær er også på sin plads.
Jeg vil derfor høre om der er nogle der har erfaringer eller gode ideer omkring at tilslutte 2 skærme til en bærbar? Dvs hvilken skal bærbar kan trække det?
eller skærmkort til stationære som kan klare 3 skærme?
og måske som en lille bonus om man vil kunne afvikle photoshop og lignende via en tynd klient?

tak for hjælpen.
S
Avatar billede darrich Novice
25. april 2008 - 12:56 #1
Vil anbefale bærbare grundet fleksibilitet.

Du kan downloade split screen software til de fleste bærbar mærker.
HP armada kan anbefales.
Man kan nemt lave split screen i mellem bærbars egen skærm og almindelig skærm.
Ved at anvende docking stationer til bærbare er det nem at klikke den i, ud at skulle bruge tid på stik.
Avatar billede nomisweb Nybegynder
25. april 2008 - 18:29 #2
Ja det er selvfølgelig rigtig at bærbaren er mere fleksibel, men hvad med at kunne sætte 2 eksterne skærme på dem, så man inklusiv bærbarens egen skærm har 3 skærme, kan det lade sig gøre?
Typisk kan en bærbar vel kun trække én ekstern skærm på max 23"?!
Avatar billede darrich Novice
26. april 2008 - 18:51 #3
Standard software der medfølger/kan downloades understøtter normal kun to skærme.
Har du udgange til det (Det har mange dockstationer), så
kan du også gøre det med 2 eksterne skærme .

Den med tre skærme vil i mine øjne kræve køb af software.
Avatar billede mrrius Nybegynder
28. april 2008 - 14:21 #4
jeg ved ikke om det er en ide?
men evt nedfælde en touchskærm i bordet, så kan man evt undvære at have den bærbare fremme. Istedet for 2 skærme, kan du nøjes med 1 x MultiSync® LCD5710 touchskærm.
www.nec-display-solutions.com/c/g/uk/en/Products/Details/Main/di/157428/index" target="_blank">http://66.102.9.104/search?q=cache:4IfpL4HctGAJ:www.nec-display-solutions.com/c/g/uk/en/Products/Details/Main/di/157428/index,group%3DPubD.html+LCD5710&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk&lr=lang_da|lang_en|lang_no|lang_sv

du kan sagtens få vga splittere, men dem jeg har fundet, viser samme skærmbilled på alle skærme. jeg har set du kan få en, hvor f.eks du sætter grafikkortet, til at køre 1900x1200, og deler signalet, op til at fylde 2 skærme . Men jeg har ikke set nogen som kan vise 3 forskellige skærm billeder fra et vga stik.