Avatar billede lsskaarup Nybegynder
24. april 2008 - 15:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløs printer via terminal server

Jeg er ved at prøve, at få en trådløs printer til at komme som standard printer, når man logge ind på en terminal server, men kan ikke få det til at virke.

Er det overhovedet muligt, at have en lokal trådløs printer installeret på en hjemme-pc, og så få printeren til at virke, når man går på en terminalserver via vpn og remote desktop?
Avatar billede powerj Nybegynder
24. april 2008 - 16:01 #1
Jeg mener at man kan vælge hvilke ting man vil importere til sessionen, bl.a. drev, porte og printere
Avatar billede jokkejensen Novice
24. april 2008 - 16:23 #2
ja, under "mstsc" -> indstillinger -> lokale ressourcer, skal man lige vinge dem af.

/JJ
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
24. april 2008 - 20:16 #3
Ja, det ved jeg godt, men læg mærke til at det er en trådløs printer, og ikke en USB printer.

Kobler jeg printeren til via UISB, kommer den godt nok med på serveren, men altså ikke nå den er koblet trådløst, hvilket netop er mit problem.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
29. maj 2008 - 08:45 #4
Nå, det virker åbenbart ikke med en trådløs printer, kun kablede