Avatar billede telep Nybegynder
24. april 2008 - 08:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kun halvt internet efter re-install Windows XP

Hejsa,

Jeg har et lidt sært problem. Efter jeg har reinstalleret min maskine med Win XP Pro SP2 virker mit internet kun halvt. Dvs nogle sites kan jeg slet ikke se - den timer ud, andre kommer frem men er ekstremt sløve, mens andre igen virker helt fint.

Jeg har som sagt netop reinstalleret og lagt alle windows updates på. Den er så at sige 100% clean og updated. Inden reinstall var der ingen problemer og jeg har heller ikke nogen problemer fra min bærbare, der sidder på samme net.

Jeg har leget lidt med MTU (http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=mtu) men det lader til at hvis stiller den højt (1500) så er problemet som beskrevet her over, hvis jeg sætter den ned så stiger problemet i omfang. Sætter jeg den meget højt (2500) så går det også galt med "Packet Fragment needed".

Håber nogen kan komme med lidt input.
Avatar billede telep Nybegynder
29. april 2008 - 12:40 #1
Det var MTU værdien den var gal med!
Fandt et godt tool, der automatisk kunne sætte værdien korrekt.

- meget fint at Microsoft lover at med XP sp1 er problemet løst... NOT!
Avatar billede chrishede Nybegynder
16. juli 2008 - 10:13 #2
Kan du evt komme lidt ind hvad du præcis gjorde for at få det til at virke, jeg sidder med selv samme problem og har døjet med det i over 2 dage nu, jeg er ved at blive helt åndsvag.

Please inform me :-)